آفتاب

سیاستمدار آلمانی: مرکل کنترل بر دولتش را از دست داده است

سیاستمدار آلمانی: مرکل کنترل بر دولتش را از دست داده است

ایرنا نوشت: «جم ازدمیر» رهبر حزب سبز آلمان با اشاره به اختلافات احزاب هم ائتلافی با «آنگلا مرکل» صدر آعظم آلمان بر سر سیاست های مهاجرتی اش، گفت: مرکل حتی دیگر کنترلی بر احزاب هم ائتلافی اش در دولت ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ازدمیر در توجیه ادعای خود گفت: به عنوان مثال، «توماس دی میزر» وزیر کشور آلمان تاکنون بارها طرح های جنجال برانگیزی را با هدف کاهش تعداد مهاجران ارائه داده که مورد حمایت «ولفگانگ شوئبله» وزیر دارایی آلمان بوده است.
شوئبله بر ضرورت محدود کردن پناهجویان و آوارگان تازه وارد به آلمان تاکید کرده است.
به گفته ازدمیر، وزیر کشور به ویژه پیشنهاد داده که آوارگان سوری فرم وضعیت ویژه دریافت کنند که می تواند مانع پیوستن خانواده هایشان به آنها در آلمان شود. هر چند که وی در نهایت مجبور به پس گرفتن پیشنهاد خود شد اما همین امر به خودی خود نگرانی هایی را درباره توانایی دولت آلمان برای اتخاذ تصمیمات موثر برانگیخته است.
سیاستمدار آلمانی در گفت و گو با روزنامه «تاگس اشپیگل» آلمان گفت: اقدامات یکجانبه وزیر کشور نشان می دهد که صدر اعظم آلمان دیگر این روند سیاسی تصمیم گیرنده نیست و کنترل احزاب ائتلافی دولت را از دست داده است.
وی افزود: مرکل نمی تواند از ظهور جنبش مخالف جدیدی در حزب متبوعش، اتحادیه دمکرات مسیحی، جلوگیری کند. این جنبش از ارائه اقدامات جدید برای ترساندن و به اصطلاح فراری دادن مهاجران حمایت می کنند.
روزنامه تاگس اشپیگل پیشتر در مقاله ای وضعیت کنونی در دولت آلمان را به مثابه «توطئه مخفیانه » علیه مرکل توصیف کرد.
مرکل پیشتر پیشنهاد ایجاد مراکزی خاص در مرزهای این کشور را به منظور بررسی تقاضانامه های پناهندگی داده بود که با مخالفت تعدادی از شرکای هم حزبی اش در اتحاد دمکرات مسیحی مواجه شد. به گفته آنها این مراکز شبیه بازداشتگاه خواهند بود.
بحران ناشی از سیاست های مداخله جویانه آمریکا در کشورهای خاورمیانه سیل پناهجویان و آوارگان جنگی را به مرزهای اروپا کشانده است و به وخیم ترین بحران و چالشی جدی برای کشورهای اروپایی تبدیل شده است. آلمان به ویژه با توجه به وعده هایش درباره پذیرش 800 هزار تا یک میلیون آواره و پناهجو تا پایان سال با مسائل عدیده ای دست و پنجه نرم می کند.
شوئبله وزیر دارایی آلمان به تازگی گفت جهان باید بداند که آلمان به ظرفیت های خود برای پذیرش پناهندگان نزدیک شده است.
کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد اعلام کرده از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 700 هزار آواره از طریق مدیترانه وارد اروپا شده اند و از این تعداد سه هزار و 210 نفر در دریا جان باخته و یا ناپدید شده اند.

4949

کد N1026673

وبگردی