آفتاب

توضیح ابتکار درباره بحرانی بودن محیط زیست و چشم انداز زیست محیطی برنامه ششم توسعه

توضیح ابتکار درباره بحرانی بودن محیط زیست و چشم انداز زیست محیطی برنامه ششم توسعه

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست درباره جایگاه ویژه این سازمان در برنامه ششم کشور توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین دولت در برنامه ششم توسعه، احکام دائمی را استخراج کرده و به مجلس تقدیم کرده است. دولت همچنین سه بحران را در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار داده که یکی از آنها محیط زیست است. دکتر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور در غرفه خبرگزاری خبرآنلاین درباره وضعیت سازمان تحت مدیریت خود پس از تصویب احتمالی برنامه ششم توسعه توضیح داد که در ادامه می خوانید:


سه محور را دولت در برنامه ششم به صورت خاص دیده. از جمله مهار آبهای مرزی، بحران صندوقهای بازنشستگی و وضعیت محیط زیست. قرار است با تصویب این برنامه در محیط زیست چه اتفاقی بیفتد؟
در برنامه ششم با تاکیدی که در ۱۷ اسفند رهبر معظم انقلاب داشتند و با تاکیدی که آقای رئیس جمهور درباره محیط زیست داشتند، یکی از محورهای اصلی برنامه ششم توسعه توسعه بحث حوزه محیط زیست و آب است، قرار است برای تمام برنامه هایی که ما در این سالها با تاخیر و خلاء و عقب ماندگی مواجه بودیم ، بتوانیم در برنامه ششم توسعه در مسایلی مانند انقلاب سبز، یعنی اقتصادی که به سمت اقتصادی همراه با حفظ محیط زیست است پیشرفت کنیم.


یعنی می توان امیدوار بود با تصویب این برنامه، بودجه محیط زیست وضعیت بهتری پیدا می کند و از این وضع که مجلس به وجود آورده خلاص می شود؟
بله، حتما این اتفاق می افتد.


قرار است چقدر به بودجه سازمان برای حل مشکلات بحرانی محیط زیست کشور اضافه شود؟
هنوز به تصویب احکام برنامه ششم توسعه نرسیده ایم و در حد کلیات هستیم و اجازه بدهید جزئیات بیشتر در تصمیم گیری های مجلس مشخص شود.

 

 

۴۷۲۳۱

 

کد N1026597

وبگردی