آفتاب

دیدار فرمانده کل ارتش پاکستان با مقامات عالیرتبه نظامی چین

دیدار فرمانده کل ارتش پاکستان با مقامات عالیرتبه نظامی چین

در دیدار فرمانده کل ارتش پاکستان با مقامات عالیرتبه نظامی چین اوضاع امنیتی و موضوعات مورد علاقه طرفین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روزنامه پاکستان»، فرمانده کل ارتش پاکستان «راحیل شریف» با کمیسیون بلند پایه نظامی چین دیدار و گفتگو کرد. ارتش پاکستان اعلام کرد این اولین سفر کمیسیون نظامی چین بعد از ۱۱ سال به پاکستان است.

مطابق گزارش روابط عمومی ارتش پاکستان، نایب رئیس کمیسیون نظامی چین ژنرال «فین چین لونگ» سرپرستی این هیئت را بعهده دارد. راحیل شریف در این دیدار گفت: چین و پاکستان دو کشور همسایه و دوست هستند، این دو کشور در هر حالت و وضعیتی به یکدیگر کمک می کنند. دوستی چین و پاکستان بر پایه اعتماد دوجانبه استوار است. این گونه مذاکرات در بهبود روابط دو کشور نقش اساسی خواهد داشت.

ژنرال «فین چین لونگ» نیز در این دیدار گفت: دوستی چین و پاکستان به مانند «براده های آهن ربا» است و این دو شرکای استراتژیک مهمی برای یکدیگر به شمار می روند. چین تلاشهای پاکستان در مبارزه با تروریسم را می ستاید. او در ادمه افزود: کریدور تجاری - اقتصادی برای دو کشور سودمند خواهد بود. چین با احترام به روابط پاکستان با کشورهای خاورمیانه نگاه می کند.

کد N1026562

وبگردی