آفتاب

اعتراض عفو‌ بین‌الملل به شکنجه مظنونان در چین

اعتراض عفو‌ بین‌الملل به شکنجه مظنونان در چین

یک گروه بین‌المللی حقوق بشری امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، اقدام ریشه‌دار چین برای استفاده از شکنجه در گرفتن اقرار از مظنونان با وجود اقدامات سال 2010 برای اصلاح نظام عدالت کیفری بهبود اندکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این گزارش عفو بین‌الملل بازگو کننده همان یافته‌های گروه دیده‌بان حقوق بشر در ماه مه است و تنها چند روز پیش از آن منتشر شده که کمیته ضد شکنجه سازمان ملل متحد قرار است نشستی را در ژنو با محوریت تبعیت چین از کنوانسیون ضد شکنجه از سال 2008 برگزار کند.

در این دو گزارش آمده است که انجام اقدامات غیرقانونی و ضد بشری در چین به امری روزمره تبدیل شده و تلاش‌های چین برای اصلاح سیستم حقوقی خود در محدود کردن آن باز مانده است. عفو بین‌الملل پس از مصاحبه با 37 وکیل در سراسر چین و تحلیل 590 حکم دادگاه و روندهای قضایی و دادرسی به این نتیجه رسیده است.

پاتریک پون، محقق عفو بین‌الملل می‌گوید، هنوز هم برای پلیس شکنجه راحت‌ترین راه برای گرفتن اعتراف از مظنونان است. به‌رغم گزارش‌های عفو بین‌الملل و سایر گروه‌های حقوق بشری و افشاگری رسانه‌ها،‌ مقام‌های چینی تاکید دارند که توسل به شکنجه در حال از بین رفتن است.

انتهای پیام

کد N1026523

وبگردی