آفتاب

تاکید یک پژوهشگر امنیت بین‌الملل بر نقش رسانه‌ها در مقابله با تروریسم

تاکید یک پژوهشگر امنیت بین‌الملل بر نقش رسانه‌ها در مقابله با تروریسم

یک پژوهشگر مسائل تروریسم و امنیت بین‌الملل گفت: رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در مقابله با تروریسم با پرداختن به آثار سوء اقدامات آنها علیه مردم بیگناه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید مجید مهاجرانی پژوهشگر مسائل تروریسم و امنیت بین‌الملل در سخنانی در نشستی با عنوان رسانه - تروریسم گفت: رسانه یک شمشیر دو لبه برای تروریسم است؛ از یک طرف می‌تواند به جذب نیرو و حمایت مردمی و گسترش تروریسم بپردازد و از طرف دیگر می‌تواند ابزاری برای مقابله با این پدیده باشد.

وی با طرح این سئوال که چرا تروریست‌ها به رسانه‌ها وابسته‌اند گفت: آنها بر اساس خواسته‌ سیاسی‌شان سعی دارند با استفاده از رسانه‌ ضعف قدرت خود را در مقابل دولت‌های حاکم بپوشانند و فاصله‌ خود را با دولت‌ها کم کنند و به نوعی از میدان نبرد به اجتماع و در میان مردم سوق پیدا می‌کنند.

وی گفت: تروریست‌ها با اعمال اقدامات تروریستی سعی دارند در مقابل دولت‌ها قدرت‌نمایی کنند. اساسا اقدامات تروریستی یک پدیده‌ای است که انتقال پیام از آن صورت می‌گیرد و رسانه اینجا معنا پیدا می‌کند.

وی گفت:‌ تررویسم بدون رسانه بر پایه شایعه استوار است.

این پژوهشگر با بیان اینکه تروریست‌ها با دو استراتژی تهاجمی و تدافعی از رسانه‌ها استفاده می‌کنند گفت: در تروریسم جدیدی که امروز با آن روبرو هستیم تمام ذهنیت این نیروها بر رسانه‌ها مستحکم است؛ بنابراین یکی از راه‌های مقابله با تروریسم خارج کردن رسانه‌ها از دسترس این افراد است. رسانه‌ها در عین حال با مقوله‌ کوچک اخبار و واقعیت‌ها مواجه‌اند، اما رسانه‌ها می‌توانند نسبت به تاثیراتی که بر قربانیان اقدامات تروریستی ایجاد می‌شود نیز تمرکز کنند. همزمان که وقایع و اخبار را پوشش می‌دهند چهره‌ زشت اقدامات تروریستی را نیز پوشش دهند.

انتهای پیام

کد N1026442

وبگردی