آفتاب
نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها؛

مروی: مجلس اطلاعات به‌روز شده‌ای درباره پرونده «کرسنت» ندارد

مروی: مجلس اطلاعات به‌روز شده‌ای درباره پرونده «کرسنت» ندارد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: از زمانی که پرونده کرسنت از دستگاه‌ها گرفته شده و با محوریت شورای عالی امنیت ملی بررسی می‌شود، ما دیگر چندان اطلاعات به‌روز شده‌ای درباره آن نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مروی در بازدید از غرفه مهر در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در گفتگو با خبرنگار این رسانه، درباره برخی خبرها مبنی بر صدور احکام بعضی از متهمان پرونده «کرسنت» در دیوان عالی کشور و میزان در جریان بودن نمایندگان مجلس نسبت به این پرونده، اظهار داشت: از زمانی که این پرونده وارد قوه قضاییه شده و از دستگاه‌ها گرفته شد و قرار شد که با محوریت شورای عالی امنیت ملی بررسی شود، دیگر چندان اطلاعات به روزی درباره آن نداریم و منتظریم تا قوه قضاییه یا شورای عالی امنیت ملی اظهارنظر کنند.

وی ادامه داد: ما منتظریم تا ببینیم نتیجه کار چه می‌شود و اصل واقعیت چه بوده است؛ طبیعتاً هر چقدر دسته‌های بزرگی مانند صنعت نفت با چالش‌ها و ابهامات کمتری مواجه شود، قطعاً در آینده تاثیر مثبت و بسزایی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در دستگاه‌هایی مانند صنعت نفت باید نهایت دقت و مراقبت را داشته باشند تا قضایایی مانند کرسنت و بابک زنجانی پیش نیاید که هم باعث تردید و ابهام در همه زمینه‌ها بشود و هم مدیران خدوم و پرتلاش صنعت نفت را که در شرایط سخت و در گرمای 40 تا 50 درجه در دل دریاها و کوه‌ها مشغول کار هستند، ناامید و سرخورده کند.

مروی درباره تحقیق و تفحص‌های احتمالی مجلس در رابطه با مهمترین پرونده‌های فساد نفتی، گفت: هر جا که ما احساس کنیم مشکلی در صنعت نفت در حال ایجاد است، آن را بلافاصله منتقل می‌کنیم و از مسئولان دستگاه‌ها دعوت می‌کنیم تا توضیح دهند و نظارت هم می‌کنیم تا مراقبت کنند و مشکلی پیش نیاید. در حال حاضر نیز وزارت نفت با قوت مراقب است که از این اتفاق‌ها نیفتد.

قاضی پرونده «بابک زنجانی» ملاقات متهم با نمایندگان مجلس را مصلحت ندانسته است

وی همچنین درباره درخواست بعضی از اعضای کمیسیون انرژی از قوه قضاییه برای ملاقات با بابک زنجانی (متهم ردیف اول پرونده فساد نفتی)، اظهار داشت: تشخیص این موضوع و مصلحت دانستن آن به عهده قاضی پرونده است؛ در برخی مواقع ما از معاونت پارلمانی (قوه قضاییه) درخواست کردیم که بیایند و گزارش بدهند که پاسخ دادند قاضی پرونده صلاح ندانسته است.

مروی تاکید کرد: قاضی مصلحت‌هایی می‌اندیشد و حق او نیز همین است و قانون هم این اختیار را به او داده است؛ خیلی از مسائل است که شاید طرح آن در روند رسیدگی به پرونده اختلال ایجاد کند.

کد N1026304

وبگردی