آفتاب

احتمال صدور قطعنامه سازمان ملل درباره بحران بروندی/اعزام صلحبان

احتمال صدور قطعنامه سازمان ملل درباره بحران بروندی/اعزام صلحبان

تداوم درگیری ها در بروندی و احتمال وقوع نسل کشی در این کشور آفریقای مرکزی، سازمان ملل متحد را به فکر وساطت برای حل بحران انداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، شورای امنیت سازمان ملل متحد به احتمال زیاد امروز پنجشنبه با قطعنامه ارائه شده از سوی فرانسه مبنی بر لزوم وساطت جامعه بین الملل در حل بحران کشور آفریقایی بروندی موافقت  خواهد کرد.

انتظار می رود که در صورت ادامه درگیری ها، صلحبانان سازمان ملل که در جمهوری دموکراتیک کنگو مستقر هستند از طریق مرز مشترک با بروندی به این کشور اعزام شوند.

بروندی از ماه آوریل سال میلادی ۲۰۱۵ شاهد درگیری گسترده بین پلیس و مردمی است که به تمدید ریاست جمهوری «پیر انکوروزیزا» اعتراض دارند.

از سوی دیگر، ریاست جمهوری این کشور اواخر هفته گذشته با اعلام ضرب الاجل از تمامی گروه های مخالف خواست تا سلاح های خود را تسلیم دولت کنند و همین امر موجب تشدید خشونت و کشتار مردم شد تا جایی که سازمان ملل ضمن دعوت از طرفین درگیری به رعایت خویشتن داری درباره احتمال کشیده شدن دامنه جنگ به اختلافات قومی – قبیله ای و وقوع نسل کشی در کشور بروندی هشدار داد.

بروندی پیشتر نیز جنگ داخلی ۱۳ ساله ای را تجربه کرده که تنها یک دهه از توقف آن می گذرد. جنگ داخلی بروندی ۳۰۰ هزار کشته بر جا گذاشت.

کد N1026247

وبگردی