آفتاب

خسارت ناشی از لغو پروازهای روسیه و انگلیس به مصر

خسارت ناشی از لغو پروازهای روسیه و انگلیس به مصر

خروج گردشگران مصری و روسی از مصر و لغو پرواز های این کشورها به مصر، این کشور را ماهانه با ۲۸۱ میلیون دلار خسارت مواجه می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، «هشام زعزوع» وزیر گردشگری مصر اعلام کرد: تصمیم روسیه و انگلیس درخصوص لغو پروازهای این کشورها در پی سقوط هواپیمای روسی در صحرای سینا، مصر را ماهانه با ۲۸۱ میلیون دلار خسارت مواجه می کند.

وی افزود: گردشگران روسیه و انگلیس یک سوم حجم گردشگران را در شرم الشیخ تشکیل می دهند و گردشگران روسیه به تنهایی نیمی از گردشگران خارجی در شهر الغردفه به شمار می آیند.

وزیر گردشگری مصر در ادامه تاکید کرد که این کشور تلاش می کند این خسارت ها را با تشویق مصریها، کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا به گردشگری در مصر، جبران کند.

این در حالی است که رئیس جمهوری مصر در بازدید از فرودگاه «شرم الشیخ» در صحرای سینا با اشاره به سقوط هواپیمای روسی در این منطقه گفت: نباید در بیان علت وقوع این حادثه زود قضاوت کرد.

وی افزود: دولت قاهره تاکنون تمام تلاش خود را برای حمایت از گردشگران انجام داده و از این پس نیز انجام خواهد داد. رئیس جمهوری مصر همچنین تصریح کرد: مصر کشوری باثبات و آرام است و به همین دلیل دشمنان تلاش می کنند این ثبات و آرامش را بر هم بزنند.

 

کد N1026043

وبگردی