آفتاب

اخضر ابراهیمی: نقش ایران در مذاکرات سوریه تعیین کننده است

اخضر ابراهیمی: نقش ایران در مذاکرات سوریه تعیین کننده است

احضر ابراهیمی نقش ایران در مذاکرات صلح سوریه در نشست وین را ستود و گفت بدون ایران امکان رسیدن به یک راه حل بلندمدت در سوریه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی تی وی، اخضر ابراهیمی نماینده پیشین سازمان ملل در امور سوریه که در حال حاضر دی میستورا جای او را گرفته است گفتگوی سوریه در وین را مثبت ارزیابی کرد و از تلاش های ایران در این مذاکرات تقدیر کرد.

وی نقش ایران در مذاکرات صلح سوریه در نشست وین را ستود و گفت بدون ایران امکان رسیدن به یک راه حل بلندمدت در سوریه وجود ندارد. ابراهیمی گفت این اتفاق خوبی در عرصه بین الملل محسوب می شود که کشورهای مختلف با نظرات مختلف پای یک میز برای حل بحران سوریه جمع شوند.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که این نشست بتواند راه حل مناسبی برای برون رفت از بحران در سوریه را ارائه کند و هدف آن تنها رسیدن به آرامش و ثبات در بین مردم سوریه باشد.

وی یادآور شد: حضور ایران در مذاکرات صلح سوریه لازم و اتفاق خوبی محسوب می شود، به نظر من حضور ایران در روند صلح سوریه تحولی مثبت است.

نماینده سابق سازمان ملل در امور سوریه با بیان این که چندان از نتایج نشست هفته آینده وین خوشبین نیست گفت امیدوار است ایران بعد از مشکلاتش در پرونده هسته ای بتواند نقش پررنگ تری در حل بحران سوریه ایفا کند.

کد N1026016

وبگردی