آفتاب

سرگذشت غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات؛ از آغاز تاکنون

سرگذشت غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات؛ از آغاز تاکنون

غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با تلاش شبانه‌روزی ایسنایی‌ها، نه تنها میزبان شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی و اجتماعی بود، بلکه پاسخگوی پرسش‌ها و مطالبات مخاطبان خود، خصوصا دانشجویان است.

خبرنگاران خبرگزاری دانشجویان ایران با این باور که رسانه‌شان نماینده افکار عمومی جامعه است، بنا را بر مخابره اخبار خوب، مفید و امیدبخش گذاشته و به دور از جناح بندی های معمول سیاسی، خط رهبری را پیش گرفته‌اند.

آنها به دور از حاشیه‌سازی کار می‌کنند واز آنجا که در طول سال فرصت ندارند که با مخاطبان خود چهره به چهره سخن بگویند نمایشگاه مطبوعات را برای این کار فرصت مغتنمی شمرده تا بتوانند از خواسته‌های مخاطبان از زبان خودشان مطلع شوند.

ایسنا همان طور که بارها مورد تاکید مدیرعامل این خبرگزاری قرار گرفته، امانتداری، صداقت و فهم و درک درست مطلب را مبنای کار قرار داده و با نیل به چنین اهدافی در فضای رسانه شعار «صداقت؛ اعتبار و اعتماد» را برای بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها انتخاب کرده است.

تلاش‌ ایسنا بر این است که طی هفت روز برگزاری نمایشگاه مطبوعات نه تنها میزبان خوبی برای مهمامان خود از مسؤولان گرفته تا چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و ... باشد، بلکه پاسخگوی خوبی نیز برای مردمی باشد که در این فرصت مناسب می‌تواند با آنها ارتباط برقرار کند.

تحقق این امر شاید در سخن آسان به نظر برسد، ولی پشت آن تیمی از ایسنایی‌ها در رأس و فعال در داخل نمایشگاه هستند که البته همراهی دیگر مدیران، دبیران و سردبیران خبرنگاران و عکاسان جوان و دانشجوی این خبرگزاری را هم در کنار خود می‌بینند و اینگونه است که تمامی تلاش می‌کنند تا بتوانند به خوبی به هدف ترسیم شده در نمایشگاه دست یابند.

آغاز کار حضور ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از دو ماه پیش با انتخاب شعار «صداقت؛ اعتماد و اعتبار» آغاز شد که خوشبختانه این شعار از طرف کارشناسان و اساتید حوزه رسانه و ارتباطات مورد استقبال قرار کرفت.

ایسنا برای طراحی غرفه از بیش از یک ماه پیش باشرکت های پیمانکار متعددی مذاکره کرد تا در نهایت توانست با شرکتی که طرح‌شان متناسب با معیارهای انتخابی برای شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات بود، به توافق برسد.

یکی از معیارهای طراحی غرفه در نمایشگاه مطبوعات امسال، تناسب با شعار ایسنا بود که استفاده از شیشه‌ به جای دیوار و انتخاب رنگ سفید غرفه که با واژه صداقت همخوانی دارند نیز حاکی از این موضوع است.

همچنین از آنجا که نام خبرگزاری دانشجویان ایران مزین به نام دانشجو است، غرفه ایسنا مناسب با حال و هوای دانشجویی طراحی شده؛ یعنی همانند دانشجویان با حداقل هزینه و حداکثر استفاده.

اما غرفه ایسنا علیرغم سختی‌هایی که برای طراحی، تکمیل و ... در نمایشگاه امسال وجود داشت، دو روز پیش از آغاز نمایشگاه مطبوعات کاملا آماده شد. اگرچه انتخاب جای غرفه که از طریق سیستم الکترونیکی صورت گرفت، با سختی و مشکلات همراه بود اما ایسنا توانست مکان مناسبی را در شبستان شماره یک که برای خبرگزاری‌ها تهیه و تدارک دیده شده بود به دست‌ آورد.

در نمایشگاه امسال ایسنا با مشارکت و همراهی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بمنظور ارائه خدمات هر چه بیشتر به قشر دانشجو، روزانه یک یا دو نشست در غرفه ایسنا با عناوین علمی و علوم انسانی، شورای صنفی، کانون‌های ادبی و هنری، کانون‌های فعالیت اجتماعی، انجمن‌های علمی و فنی و مهندسی، مناظره دانشجویی و نشریات دانشجویی برگزار و مورد استقبال دانشجویان قرار کرفت ، هدف از برگزاری نشست‌های دانشجویی که سال گذشته طرح آن با عنوان صدای دانشجو آغاز شد، این است که ایسنا بتواند مطالبات و خواسته‌های دانشجویان را پیدا و دنبال کند تا از این طریق خدمات گسترده‌تری را در زمینه‌های مختلف به آنها ارائه دهد.

همچنین در راستای پوشش اخبار مربوط به بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، ایسنا پیش از آغاز نمایشگاه با قرار دادن بنری بر روی صفحه اصلی خود که تمام اخبار، گزارشات و مصاحبه‌های مربوط به نمایشگاه مطبوعات امسال در آن قرار دارد تلاش کرده است تا تمام اخبار مربوط به این رویداد رسانه‌ای را پوشش بدهد.

به منظور پوشش هر چه بهتر اخبار نمایشگاه مطبوعات علیرغم مشکلاتی که در سیستم اینترنتی نمایشگاه وجود دارد بخش زیادی از اخبار به علت توجه به موضوع سرعت در انتقال اخبار از محل نمایشگاه ارسال می‌شود.

اما غرفه ایسنا در جریان بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها می توان از شلوغ‌ترین و پربازدید‌کننده‌ترین غرفه‌های نمایشگاه برشمرد که توانست پذیرای خیل عظیمی از شخصیت‌ها، چهره‌ها و همچنین مردم عادی باشد.

از جمله میهمانان و بازدیدکنندگان از غرفه ایسنا را می توان اینگونه برشمرد .

حضرات آقایان حجه الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی ( رییس جمهور)، علی جنتی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی )، حسین فریدون (دستیار ارشد رییس جمهور)، حسین انتظامی (معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) از مقاماتی بودند که پس از افتتاح رسمی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به غرفه ایسنا آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره‌ شعار «صداقت؛ اعتبار و اعتماد» خبرگزاری ایسنا در بیست‌و‌یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: شعار بسیار خوبی انتخاب شده است؛ به نظرم صداقت رسانه، اعتماد مخاطب و سپس اعتبار یافتن، باید رسالت تمام مطبوعات و رسانه‌ها باشد و در قانون هم مورد توجه قرار گرفته است.

جنتی در همین زمینه خاطرنشان کرد که هر نشریه و رسانه‌ای برای اینکه بتواند اعتماد عمومی را جلب کند، باید بر اصل بیان واقعیت‌ها بدون هرگونه تحریف تأکید داشته باشد.

محمدباقرنوبخت - سخنگوی دولت و معاون رییس‌جمهور – دیگر شخصیتی بود که به اظهار نظر درباره شعار ایسنا پرداخت. او که در چهارمین روز از نمایشگاه مطبوعات، از غرفه ایسنا بازدید کرد، در مواجهه با این پرسش که نظرش در مورد شعار ایسنا در نمایشگاه مطبوعات مبنی بر «صداقت، اعتماد و اعتبار» چیست، گفت: ایسنا زیبنده این واژگان و واژگان خوب دیگری است.

*** غرفه ایسنا؛ روز پنجم

غرفه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز گذشته و در پنجمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها میزبان خیل عظیمی از شخصیت‌ها و چهره‌های شناخته شده در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی فرهنگی و ورزشی بود.

علی مرادخانی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و سیدرضا صالحی امیری (مشاور فرهنگی رییس جمهور و رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی) از جمله شخصیت‌هایی بودند که چهارشنبه - 20 آبان ماه - به غرفه ایسنا آمدند.

معاون هنری وزیر ارشاد در این حضور تأکید کرد: اگر خود ما نسبت به بازتاب بین‌المللی فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود کم کاری کنیم خلأ بوجود می‌آید و دیگران از آن استفاده می‌کنند.

سیدرضا صالحی امیری هم با حضور در غرفه ایسنا درباره برنامه‌های دولت درخصوص ارتقای بودجه بخش فرهنگی برای حل مشکلات این بخش گفت:‌ بودجه یکی از عوامل موثر در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید اما همه مسأله فرهنگ بودجه نیست و عوامل دیگری همچون آموزش و پرورش،‌ حوزه علمیه،‌ صدا و سیما، نخبگان و رسانه ها نقش اساسی در حوزه فرهنگ دارند.

الهام امین‌زاده، معاون حقوقی رییس‌جمهور از دیگر مهمانان غرفه ایسنا در روز پنجم نمایشگاه مطبوعات بود که گفت: امروز رسانه‌ها نقش احزاب را در کشورمان ایفا می‌کنند و اگر افراد در هیچ کدام از دسته‌های سیاسی نباشند از محور رسانه حذف خواهند شد.

حمید بعیدی نژاد (مدیرکل سیاسی و امور بین‌الملل وزارت خارجه) و غلامعلی خشرو (نماینده دائم ایران در سازمان ملل) هم چهارشنبه با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات از غرفه ایسنا بازدید کردند.

علی اصغر فانی (وزیر آموزش و پرورش) و سردار مقیمی (رییس پلیس پیشگیری ناجا) به همراه جمعی از معاونان خود روز چهارشنبه با حضور در نمایشگاه مطبوعات، به غرفه ایسنا آمدند.

فائزه هاشمی ( نماینده سابق مجلس)، احمد مسجد جامعی (عضو شورای شهر) و داورزنی (رییس فدراسیون والیبال) از مهمانان دیگر غرفه ایسنا در پنجمین روز نمایشگاه بودند.

*** غرفه ایسنا؛ روز چهارم

چهارمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نسبت به سه روز گذشته ساعات شلوغ‌تری را گذراند و به تبع آن غرفه‌ی ایسنا نیز نسبت به روزهای گذشته، ساعات پربازدیدتری را پشت سر گذاشت و پذیرای مهمانان متعدد از حوزه‌های مختلف بود که لحظاتی را به گفت‌وگو با مدیران و خبرنگاران این خبرگزاری گذراندند.

غرفه ایسنا در چهارمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات میزبان محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون رییس‌جمهور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور هم عصر سه‌شنبه به غرفه ایسنا آمد و از توافق دولت با مجلس در مورد تشکیل کمیسیون مشترکی برای دائمی کردن برخی احکام برنامه‌های توسعه‌ای خبر داد.

علی شمخانی (دبیر شورای امنیت ملی)، محمدرضا عارف (رییس بنیاد امید ایران)، مسعود پزشکیان (نماینده تبریز)، محمدرضا تابش (نماینده مردم اردکان)، محمدرضا پورابراهیمی (نایب رییس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس)، ابوذر ندیمی (عضو کمیسیون اقتصادی مجلس)، ابوالقاسم خسروی (نماینده تربیت حیدریه و عضو کمیسیون آموزش مجلس) و ... از دیگر سیاسیونی بودند که در جریان نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران ایسنا حاضر شدند.

حجت‌الله ایوبی - رییس سازمان سینمایی - دیگر مهمان غرفه ایسنا در چهارمین روز نمایشگاه مطبوعات بود.

رییس سازمان سینمایی در این حضور گفت:‌ انتظار داریم رسانه ملی در کشور ما، مانند دیگر کشورها به سینما کمک کند که متأسفانه فعلا کمکی نمی‌کند. امیدواریم اگر تلویزیون دست سینما را نمی‌گیرد، دست کم پایش را هم نبندد.

محمد حیدری (دبیر جشنواره فیلم فجر)، علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی)، مهدی شفیعی (مدیر کل هنرهای نمایشی)، رمضانعلی حیدری خلیلی (مشاور رییس سازمان سینمایی) و سید صادق موسوی (مدیر دفتر رییس سازمان سینمایی و مدیر شبکه نمایش خانگی) از دیگر مدیران عرصه فرهنگ و هنر بودند که با حضور در غرفه ایسنا به خبرنگاران این خبرگزاری خسته نباشد گفته و از جدیدترین فعالیت‌های خود خبر دادند.

حمید عسگری (خواننده) و هوتن زنگنه ‌پور (کارگردان فیلم «ذوب شدن پادشاه»)، سعید نبی (برنامه‌ساز)، محمود کریمی (گوینده خبر خرمشهر آزاد شد) و ... از جمله مهمان بخش هنری غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات بودند.

مهدی سلطانی‌فر، رییس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها هم به غرفه ایسنا آمد و در گفت‌وگویی با خبرنگار بخش رسانه شرکت کرد.

غرفه ایسنا در حوزه اجتماعی نیز سه‌شنبه میزبان مهمانان متعددی بود که از آن‌ها جمله می‌توان به دکتر حسن هاشمی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - اشاره کرد.

از دیگر مهمانان غرفه ایسنا در حوزه اجتماعی می‌توان به دکتر امیر محسن ضیائی (رییس جمعیت هلال احمر)، محسنی بندپی (رییس سازمان بهزیستی)، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان (معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش)، دکتر مسعود قادی پاشا (مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران)، روستایی (معاون سازمان دانش‌آموزی وزارت آموزش و پرورش)، حسینی (شهردار منطقه 9)، خلیل راحتی (مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی)، هادی ساعی (عضو شورای اسلامی شهر تهران)، علیرضا دبیر، دوستی، مرتضی مولایی اشاره کرد.

علی اصغر پیوندی (رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی)، دکتر مجید ابهری (جامعه شناس و آسیب شناش)، دکتر خال جامعه‌شناس،‌ دکتر کاظم دینان، محمد میرزابیگی (معاون پرستاری وزیر بهداشت)، دکتر حمید جمال‌الدینی (معاون آموزشی جمعیت هلال احمر)، دکتر مسعود حبیبی (معاون سازمان جمعیت هلال احمر)، دکتر سید عبدالحمید احمدی (معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهش وزارت ورزش و جوانان)، دکتر علیرضا زالی (رییس کل سازمان نظام پزشکی) از دیگر مهمانان غرفه ایسنا در روز چهارم نمایشگاه مطبوعات بودند.

اسکندر زند (معاون وزیر کشاورزی)، علیمراد اکبری (معاون وزیر جهاد کشاورزی)، دکتر کیانی‌راد (معاون پژوهشی موسسه پژوهش‌های وزارت کشاورزی)، پدرام سلطانی (نایب رییس اتاق بازرگانی)، حریری (عضور سابق اتاق بازرگانی)، محمد هاشم بت‌شکن (مدیرعامل بانک مسکن)،‌ علی صالح آبادی (مدیرعامل بانک توسعه صادرات)، اریک موزر (مهندس فنی شرکت وایگنر مگنت آلمان) و ... از دیگر مهمانان غرفه ایسنا در روز چهارم نمایشگاه بودند.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا،‌ باشگاه دانشجویان ایسنا هم سه شنبه میزبان نشستی با عنوان «انجمن‌های علمی، فنی مهندسی» با حضور دانشجویان بود.

در ساعات پایانی کار نمایشگاه هم نشست خبری دکتر علوی فاضل، رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اهالی رسانه در غرفه ایسنا برگزار شد.

*** غرفه ایسنا؛ روزهای اول تا سوم

در اولین روز از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها محمود گودرزی (وزیر ورزش و جوانان)، پرویز مظلومی (سرمربی تیم استقلال)، طاهره قیومی (رییس مرکز ارتباطات دفتر رییس جمهور) و بهرام افشارزاده (سرپرست باشگاه استقلال) به غرفه ایسنا آمدند. امیر حاج رضایی (تحلیل‌گر و کارشناس ورزش) و علیرضا رضایی (سخنگوی فدراسیون کشتی) از دیگر افراد حاضر در غرفه خبرگزاری ایسنا در نخستین روز نمایشگاه مطبوعات در روز شنبه - 16 آبان‌ماه – بودند.

غرفه خبرگزاری ایسنا همچنین در دومین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها چهره‌های ورزشی، گردشگری، سیاسی، هنری و رسانه متعددی را همراهی کرد و ضمن بازدید از غرفه با آنها گفت‌و‌گوهایی را انجام داد.

مدیرکل حراست ورزش و جوانان، ایرج ندیمی (نماینده لاهیجان در مجلس)، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی، سرپرست اداره کل بین‌الملل دانشگاه آزاد، معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان،‌ طیبی (رییس جهاد دانشگاهی)، رییس دانشگاه علم و فرهنگ، معاون توسعه منابع مالی و انسانی وزارت ورزش و جوانان، رییس فدراسیون خبرنگاران آلمان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت الاسلام والمسلمین علی کمساری (معاون فرهنگی دفتر تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره))، نماینده خبرگزاری آناتولی ترکیه، سخنگوی سازمان انرژی اتمی، فریدون جیرانی (کارگردان سینما و تلویزیون)، نادر مشایخی (آهنگساز و رهبر ارکستر) و بهروز افخمی (سازنده برنامه «هفت») از جمله مهمانان روز دوم نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بودند.

همچنین بحث انجمن‌های علمی علوم انسانی نیز موضوع نشستی بود که روز یکشنبه - 17 آبان ماه - در غرفه ایسنا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، شهیندخت مولاوردی (معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده)، آخوندی (وزیر راه و شهرسازی)، نعمت زاده (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، دکتر سیدضیاء هاشمی (معاون وزیر علوم)، واعظی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات)، دکتر سیدضیاء هاشمی - معاون وزیر علوم، رییس دانشگاه آزاد تهران، رییس سازمان داوطلبان هلال احمر، مدیرعامل بانک ملت، خدادی (مدیرعامل خبرگزاری ایرنا)، رییس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، دکتر رضاییان (استاد ارتباطات)، محسن هاشمی، بهمن کشاورز، مرتضی اشراقی (نوه امام خمینی (ره))، مهرداد لاهوتی (نماینده لنگرود)، کیانوش راد (نماینده مجلس ششم)، خضری (عضو کمیسیون بهداشت)، حاجی دلیگانی (عضو کمیسیون برنامه و بودجه)، نماینده خبرگزاری روسی اسپوتنیک، امین‌الله رشیدی (خواننده و آهنگساز)، رئیس مرکز ملی فزش، حسنی خو (مدیر کل حراست وزارت ورزش و جوانان)، مهتاب کرامتی (بازیگر)، سیدمحمد غرضی - معاون فرهنگی وزیرعلوم، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد، رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع، مدیرکل دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی، مدیرکل غلات، مدیرکل شیلات، مدیرسازمان حفظ نباتات، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای، هادی حیدری( کاریکاتوریست) نیز از جمله مهمانانی بودند که در سومین روز از نمایشگاه بیست و یکم مطبوعات به غرفه خبرگزاری ایسنا آمدند.

انتهای پیام

کد N1026007

وبگردی