آفتاب

«ماریانو راخوی» از قطعنامه استقلال پارلمان کاتالونیا شکایت کرد

«ماریانو راخوی» از قطعنامه استقلال پارلمان کاتالونیا شکایت کرد

نخست وزیر اسپانیا در یک کنفرانس خبری از طرح شکواییه ای علیه قطعنامه استقلال کاتالونیا به دادگاه قانون اساسی اسپانیا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، نخست وزیر اسپانیا اعلام کرد علیه قطعنامه استقلال طلبانه ای که دوشنبه این هفته در پارلمان کاتالونیا به تصویب رسید، به دادگاه قانون اساسی این کشور شکایت کرده است.


«ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: وکیل دولت دقایقی قبل به دادگاه قانون اساسی شکواییه تنظیم شده علیه این قطعنامه را به دادگاه قانون اساسی اسپانیا ارائه کرده است.

راخوی در ادامه افزود: ما خواستار تعلیق فوری این قطعنامه و تأثیرات آن هستیم.

نخست وزیر اسپانیا در واکنش به تصویب قطعنامه فرایند جدایی کاتالونیا از اسپانیا روز دوشنبه گفته بود: قطعنامه استقلال کاتالونیا هیچ گونه پیامدی در پی نخواهد داشت. در دادگاه قانون اساسی اسپانیا علیه بیانیه استقلال این منطقه درخواست تجدید نظر می کنیم.

پارلمان منطقه کاتالونیا دوشنبه با تصویب قطعنامه ای فرایند جدایی از اسپانیا را آغاز کرد. این بیانیه با ۷۲ موافق در برابر ۱۳۵ رأی به تصویب رسید.

فرایند جدایی کاتالونیا از اسپانیا شامل تشکیل دولت و سایر نهادهای دولتی به انضمام تنظیم قانون اساسی خواهد بود. زمانیکه قانون اساسی مورد پذیرش قرار گیرد، کاتالونیا استقلال خود را اعلام خواهد کرد.

حامیان استقلال کاتالونیا از اسپانیا شکل گیری این روند را حدود ۱۸ ماه پیش بینی می کنند.

کد N1025968

وبگردی