آفتاب

سفر پنج قانونگذار پارلمان فرانسه به سوریه برای دیدار با بشار اسد

سفر پنج قانونگذار پارلمان فرانسه به سوریه برای دیدار با بشار اسد

یک قانونگذار فرانسوی اعلام کرد، یک هیات متشکل از پنج نماینده پارلمان فرانسه قرار است در سفری که در تاریخ 11- 14 نوامبر به سوریه انجام می‌دهند با بشار اسد و دیگر مقام‌های سوری دیدار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تی‌یری ماریانی، نماینده حزب "اتحاد برای جنبش مردمی" (UMP) فرانسه به خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد، این هیات پارلمانی فرانسه قرار است در دیدار با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در سفری که در تاریخ 11-14 نوامبر به این کشور خواهند داشت، در خصوص مسائل انسانی، جنگ علیه گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و فرآیند حل‌وفصل سیاسی بحران سوریه به علاوه اشکال مختلف همکاری اقتصادی بحث کنند.

ماریانی که وزیر سابق حمل‌ونقل فرانسه بوده و سرپرستی هیات پارلمانی مذکور را عهده‌دار خواهد بود، خاطر نشان کرد: ما قرار است در این سفر با بشار اسد، ولید معلم، وزیر خارجه سوریه و چند تن از نمایندگان پارلمان سوریه دیدار کنیم.

وی همچنین گفت: اعضای هیات ما از رویکرد روسیه برای حل‌وفصل بحران سوریه حمایت می‌کنند. ما نیاز داریم که حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را با ریشه‌کنی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تضمین کرده و بعد یک فرآیند سیاسی را به جریان بیاندازیم.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این هیات پارلمانی فرانسه همچنین قرار است علاوه بر مذاکرات سیاسی، با جامعه تاجران محلی، مقام‌های مذهبی، رهبران جامعه مدنی و نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی در سوریه نیز دیدار کنند.

قانونگذار فرانسوی خاطر نشان کرد: این سفر به درک حداکثری از وضعیت در سوریه کمک کرده و برای از سرگیری روابط میان شرکت‌های فرانسوی و سوریه‌ای موثر خواهد بود.

این هیات علاوه بر ماریانی شامل چهار نماینده دیگر مجمع ملی پارلمان فرانسه نیز می‌شود که عبارتند از: نیکولاس دوییک، یانیک مورو، ژان لاسال و میشل ووازن.

انتهای پیام

کد N1025864

وبگردی