آفتاب

سفر دو فرستاده آمریکایی به پاکستان برای پیگیری مذاکرات صلح افغانستان

سفر دو فرستاده آمریکایی به پاکستان برای پیگیری مذاکرات صلح افغانستان

دو فرستاده ویژه آمریکا به پاکستان سفر کردند تا اسلام آباد را تشویق به میزبانی دورهای بیشتری از مذاکرات صلح میان نمایندگان دولت افغانستان و طالبان کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های پاکستان امروز(چهارشنبه) به دو فرستاده ویژه آمریکا که به این کشور سفر کرده‌اند گفتند، اسلام آباد نسبت به احیاء مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان که اوایل سال جاری میلادی متوقف شد امیدوار است.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای گفت، لائورل میلر، نماینده ویژه موقت آمریکا در افغانستان و پاکستان امروز (چهارشنبه) در جریان سفرش به پاکستان با طارق فاطمی، دستیار ویژه امور خارجی نخست وزیر پاکستان ملاقات کرد.

در این بیانیه ذکر شد که میلر از نقش اسلام آباد در پیشبرد صلح و ثبات در افغانستان به عنوان کشور همسایه خود تحسین کرده است.

همچنین در ادامه این بیانیه تصریح شد که فاطمی در دیدارش با میلر بر مشارکت و حمایت پاکستان در تسهیل یک فرآیند آشتی تحت رهبری و مالکیت افغانها برای افغانستان تاکید کرده است.

وی همچنین بر "تمایل پاکستان برای ایجاد روابطی سازنده و مبتنی بر اعتماد با افغانستان" تاکید کرده است.

این بیانیه به جزئیات بیشتری اشاره نشده است.

سفارت آمریکا در پاکستان نیز اعلام کرد، میلر به همراه پیتر لاووی، دستیار ویژه رئیس جمهور آمریکا برای امور جنوب آسیا در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه "نشست‌های ثمربخش" با مقام‌های بلندپایه پاکستان داشته‌اند.

در ماه ژوئیه پاکستان میزبان مذاکراتی مهم میان مقام‌های دولت افغانستان و طالبان بود اما بعد از افشاگری کابل در خصوص مرگ ملا عمر، دور دوم این مذاکرات به تعویق افتاد.

انتهای پیام

کد N1025847

وبگردی