آفتاب
صالحی امیری در غرفه ایسنا خبر داد

تدوین «برنامه جامع فرهنگی» در دولت

تدوین «برنامه جامع فرهنگی» در دولت

سیدرضا صالحی امیری با بیان اینکه کشور در دو حوزه اجتماعی و فرهنگی نیازمند برنامه جامع هدفمند ملی است گفت که برای رسیدن به این مهم کارگروه‌هایی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نهادهای فرهنگی به صورت موازی تشکیل شده است که به احتمال زیاد در دولت فعلی به نتیجه می‌رسد.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره برنامه‌های دولت در خصوص ارتقای بودجه بخش فرهنگی برای حل مشکلات این بخش گفت:‌ بودجه یکی از عوامل موثر در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید اما همه مسأله فرهنگ بودجه نیست و عوامل دیگری همچون آموزش و پرورش،‌ حوزه علمیه،‌ صدا و سیما، نخبگان و رسانه ها نقش اساسی در حوزه فرهنگ دارند.

وی با بیان اینکه دولت حداکثر تلاشش را برای افزایش و ارتقای بودجه فرهنگی انجام داده است گفت: اقدام دولت به گونه ای بوده است که افزایش بودجه بحش فرهنگی در بودجه سال گذشته کاملا محسوس بود و این نشان دهنده توجه جدی دولت به این حوزه است.

صالحی امیری در ادامه با تاکید بر اینکه به برنامه جامع فرهنگی نیازمند هستیم گفت:‌برنامه جامع فرهنگی در تمامی ابعاد از ابعاد معرفتی تا حوزه صنعت و فرهنگ ، سینما و فیلم تا حوزه رسانه و دانشگاه تا مدرسه را شامل می‌شود که همه و همه باید در یک دسته به عنوان برنامه جامع فرهنگی ملی و اسلامی دیده شود. در این شرایط می توان در قالب این برنامه جامع اهداف، برنامه ها و کارکردها را تعریف کرد.

او با تاکید بر اینکه شخصیت رئیس جمهور ، شخصیتی فرهنگی است گفت:‌از این منظر قطعا دولت در حوزه فرهنگی و در دوره آقای روحانی نسخه فراگیر و چشم گیری را خواهد داشت.

صالحی امیری با بیان اینکه برنامه جامع فرهنگی نیاز کشور است گفت:‌در حال حاضر برنامه بخشی است یعنی دستگاه ها و نهادها هر کدام برنامه مستقلی دارند حال اینکه در کلان و در دو حوزه اجتماعی و فرهنگی نیازمند برنامه جامع هدفمند ملی با رویکرد حداقل بیست ساله هستیم.

او توضیح داد:‌ در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نهادهای فرهنگی کانون های تخصصی و کارگروه هایی ایجاد کرده اند و در مجموعه فرهنگی حوزه ارشاد ، ورزش ، کتاب و کتابخوانی ، هنر و سینما و حوزه های مختلف فرهنگی کارگروه هایی شکل گرفته که به صورت موازی در حال فعالیت در این برنامه هستند.

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برنامه ششم پایه‌ای برای برنامه بزرگ ملی خواهد بود گفت:‌ باید کار گسترده و سنگینی انجام شود که برنامه ششم بستر کار را فراهم کند.

او افزود: به احتمال قوی این برنامه در دولت فعلی به نتیجه خواهد رسید.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی همچنین درباره شعار ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها؛ «صداقت؛‌ اعتماد و اعتبار» گفت:‌ رسالت رسانه با این شعار معنا پیدا می‌کند البته مخاطب باید به این باور برسد نه آن کسی که متولی رسانه است. باور مخاطب نیز به عملکرد رسانه در این رابطه برمی‌گردد.

صالحی امیری در ادامه درباره اینکه به عنوان یکی از مخاطبان آیا ایسنا را دقیق می‌داند گفت:‌ ایسنا رسانه‌ای فاخر است و شخصا یکی از مشتریان ایسنا هستم. در دفتر خودم همیشه ایسنا را دارم و می‌بینم و اخبارش را دنبال می‌کنم.

انتهای پیام

کد N1025789

وبگردی