آفتاب
با اشاره به بیانات اخیر رهبری؛

پژمانفر: پاسخ دشمنان را در مراکز علمی داده‌ایم

پژمانفر: پاسخ دشمنان را در مراکز علمی داده‌ایم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با مراکز علمی و توجه به پیشرفت علمی، این مسأله را یک ضرورت دانست و گفت: ما تمامی پاسخ‌های دشمنی دشمنان‌مان را در مراکز علمی داده‌ایم.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: یکی از گروه‌هایی که تاثیر عمیقی در جامعه می‌گذارد مراکز علمی،‌ دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستند. اگر امروز بخواهیم بدانیم جامعه موفق کدام جامعه است، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های آن وسعت کارهای علمی و پژوهشی در آن جامعه است.

وی تاکید کرد:‌ باید تلاش کنیم این مسأله را به عنوان برگ برنده خود حفظ کنیم. بر این اساس تاکید رهبری چیز جدیدی از فرمایشات قبلی ایشان نبود؛ این سیاست‌های جدی نظام بوده که هر قدر دشمن در عرصه‌های مختلف فشار بیاورد باید به بحث‌های علمی خصوصا دانشگاه‌ها که مرکز علمی شکوفایی هستند توجه جدی‌تری داشته باشیم و دانشگاه‌ها با صلابت بیشتر کارکنند.

وی گفت:‌ ما تمامی پاسخ دشمنی دشمنان‌مان را در مراکز علمی داده‌ایم. در دفاع مقدس که این همه ظلم و فشار بر ما وارد می‌شد جوانان ما در مراکز علمی جمع شدند و پاسخ را در مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌ها به این ظلم جدی استکبار دادند و توانستند برگ برنده‌ای برای کشور ایجاد کنند.

این عضو کمسیون فرهنگی مجلس افزود: امروز هم باید این مسأله را جدی بگیریم و به سمتی برویم که در فضای علمی خود را به اثبات برسانیم و نشان دهیم که کشوری قدرتمند و قوی هستیم. اگر امروز مجبور شدند پای میز مذاکرات بنشینند به خاطر تغییر سیاست‌های‌شان نبود بلکه به خاطر پذیرش ایران به عنوان یک قدرت علمی و سیاسی است.

وی تصریح کرد: ما باید فرمایشات رهبری را جدی بگیریم و رویکردمان شعاری نباشد.

انتهای پیام

کد N1025752

وبگردی