آفتاب
عضو کمیسیون بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا:

برای رفع کمبود وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم

برای رفع کمبود وزارت بهداشت تلاش می‌کنیم

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که این کمیسیون تمامی تلاش اش را برای رفع مشکل کمبود بودجه وزارت بهداشت جهت اجرای طرح تحول سلامت به کار خواهد گرفت

حمیدرضا عزیزی فارسانی با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، در مورد تمهیدات کمیسیون بهداشت و درمان در بودجه سال 95 برای تامین بودجه وزارت بهداشت جهت اجرای طرح تحول سلامت اظهار کرد: قطعا همچون بودجه سال 94 یک واحد از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده و 10 درصد از درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی دربودجه 95 به وزارت بهداشت و درمان اختصاص می یابد.

وی با تاکید بر «لزوم اجرای طرح تحول سلامت گفت: قطعا تمامی تلاش‌ها برای رفع کمبود بودجه وزارت بهداشت و به دنبال آن چالش‌های بوجود آمده درحوزه سلامت بکار خواهد شد؛ چراکه طرح سلامت طرح ملی و بزرگی است که باید قدم به قدم و به درستی اجرایی شود.

وی افزود: اعتقاد دارم که با نگاه منطقی و مدبرانه وزیر بهداشت و حمایت‌های اساتید دانشگاه سازمان نظام پزشکی و کلا مسئولان حوزه سلامت مشکلات وزارت بهداشت و درمان حل شدنی است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با تاکید بر این‌که «مجلس به خصوص این کمیسیون تمهیدات لازم در بودجه 95برای وزارت بهداشت را به کار خواهد گرفت» گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای حل مشکلات حوزه سلامت مجلس و کمیسیون بهداشت تمامی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تجمیع بیمه‌ها گفت: موضوع تجمیع بیمه‌ها در برنامه پنجم آمده و ان‌شاءالله در برنامه ششم نیز لحاظ خواهد شد. تنها باید این قانون به درستی اجرایی شود تا شاهد برقراری عدالت در حوزه سلامت باشیم؛ چراکه باور ما باید تمامی اقشار جامعه از یک نوع بیمه ضروری برخوردار باشند.

انتهای پیام

کد N1025727

وبگردی