آفتاب

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی در هر زمان و هر مکان

اعلام آمادگی آمریکا برای مذاکره با کره شمالی در هر زمان و هر مکان

فرستاده ارشد ایالات متحده امروز سه‌شنبه گفت: اگر کره شمالی آماده گفت‌وگو درباره‌ی رها کردن برنامه هسته‌ای‌اش باشد، ایالات متحده خوشحال خواهد شد تا با این کشور در هر زمان و هر کجا ملاقات کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، سونگ کیم، نماینده ویژه ایالات متحده در امور سیاست کره شمالی در خلال نشست مرکز ویلسون گفت که ایالات متحده هیچ نشانه اشتیاقی برای برگزاری چنین مذاکرات معناداری که منجر به اقدامات خلع سلاح هسته‌ای محکم و غیرقابل تغییر شود، مشاهده نکرده است.

او اضافه کرد:‌ برای ما کاملا روشن است، اگر آن‌ها مشتاق باشند که درباره‌ی مساله هسته‌ای گفت‌وگو کنند و این که چطور ما می‌توانیم به سمت مذاکرات معتبر سازنده و معنادار حرکت کنیم، ما خوشحال خواهیم شد تا با آن‌ها در هر زمان و هر مکان ملاقات کنیم.

سونگ کیم هم‌چنین اعلام کرد پیشنهاد ایالات متحده برای برگزاری گفت‌وگوهای به اصطلاح مقدماتی هنوز معتبر است، اما متاسفانه کره‌یی‌ها هیچ علاقه‌ای به چنین گفت‌وگوهایی نشان نداده‌اند.

لفظ گفت‌وگوهای مقدماتی به نوعی از مصاله اطلاق می‌شود که طبق آن هم خواسته پیونگ یانگ برای از سر گیری بی‌قید و شرط مذاکرات شش کشور و هم پافشاری ایالات متحده مبنی بر این که مذاکرات رسمی باید تنها پس از برداشتن اقدامات ملموس در جهت خلع سلاح هسته‌ای از سوی پیونگ یانگ برگزار شود، اجابت می‌شود.

مذاکرات شش کشور پس از آخرین نشست در سال 2008 متوقف شده است.

انتهای پیام

کد N1025673

وبگردی