آفتاب
یک نویسنده آمریکایی:

برخلاف ادعای پنتاگون،‌ ایران، روسیه و چین هیچ‌کس را تهدید نمی‌کنند

برخلاف ادعای پنتاگون،‌ ایران، روسیه و چین هیچ‌کس را تهدید نمی‌کنند

یک نویسنده و فعال سیاسی آمریکایی گفت:‌ فعالیت‌ها و اظهارات ثابت کرده‌اند که مقامات پنتاگون و پیمان آتلانتیک شمالی تحت فرضیات نادرست مبنی بر این که تهران، پکن و مسکو با به مخاطره افکندان این بلوک (ناتو) به شدت در جست‌وجوی منافع خود هستند، عمل می‌کنند؛ در حالی که در حقیقت این‌گونه نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، استفن لندمن، نویسنده و فعال سیاسی در مقاله‌ای برای شبکه اینترنتی صدای ملت (The people's Voice) نوشت: تنها نمونه‌های تعرض مداوم و شاید طراحی شده، اقدامات اسراییل و ناتو به رهبری ایالات متحده هستند. ایران، روسیه و چین هیچ کس را تهدید نمی‌کنند. مسکو به طور توجیه‌پذیری واشنگتن را به کشور متجاوز بودن در خاورمیانه،‌ اروپا و دیگر نقاط متهم می‌کند.

مقاله لندمن در واکنش به خبرهایی منتشر شد که مقامات ارشد نظامی آمریکایی خواستار افزایش حضور چرخشی نیروهای ایالات متحده در اروپا و اجرای مانورهای نظامی بیش‌تر برای مقابله با روسیه هستند. انتظار می‌رود تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه در ماه‌های آتی اتخاذ شود.

برای این کارشناس سیاسی مفاهیم چنین روشی ترسناک است. بر خلاف آن چه که مقامات نظامی ایالات متحده ادعا می‌کنند، ‌تقویت نظامی در اروپا به افزایش امنیت و ایجاد ثبات در منطقه کمک نمی‌کند.

وی هشدار داد: جاروجنجال بر سر تهدید موهوم روس‌ها به همراه اقدامات تحریک کننده، خطر رویارویی مستقیم شرق و غرب را موجب می‌شود. با این وجود،‌ آدم‌هایی مثل فیلیپ بریدلاو، فرمانده ارشد ناتو یا مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده احتمالا موضع‌شان حتی اگر بر مبنای واقعیت نباشد را تغییر نمی‌دهند.

این تحلیلگر سیاسی نوشت: مقامات وزارت دفاع ایالات متحده و فرماندهان پنتاگون کاملا جنگ‌طلب هستند. انتقاد از روسیه بدون کم و کاست ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، ژنرال‌های ارشد پنتاگون از طرحی با هداف افزایش چرخشی نیروهای زمینی آمریکا در اروپا حمایت می‌کنند که در صورت رویارویی با روسیه افزایش نیروهای ایالات متحده در دسترس ناتو به 50 درصد افزایش می‌یابد.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، طرح مذکور در انجمن دفاعی کتابخانه ریگان در جنوب کالیفرنیا تبیین شد. با این اقدام و تشدید فعالیت‌های نظامی آمریکا در شرق اروپا و دریای چین جنوبی، روسیه و چین به حالت آماده باش در می‌آیند.

انتهای پیام

کد N1025659

وبگردی