آفتاب

انگلیس عربستان را تهدید به قطع صادرات تسلیحات کرد

انگلیس عربستان را تهدید به قطع صادرات تسلیحات کرد

وزیر امور خارجه انگلیس امروز چهارشنبه تهدید کرد که اگر ثابت شود عربستان در حمله به یمن قوانین بین المللی را نقض کرده، لندن صادرات سلاح به ریاض را متوقف می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «فیلیپ هاموند» با بیاین این مطلب در ادامه گفت: عربستان می گوید که در حمله به یمن قوانین بین المللی را نقض نکرده اما با این وجود ما باید تحقیقاتی را در این رابطه انجام بدهیم.

چندی پیش عفو بین الملل از سازمان ملل خواسته بود تا تحقیقاتی را در این رابطه انجام دهد که آیا عربستان در حمله به یمن قوانینی بین المللی را نقض کرده یا خیر؟

عربستان سعودی از ماه مارس (فروردین ماه) حملات خود به یمن را به بهانه بازگردادندن رئیس جمهور فراری این کشور به قدرت آغاز کرده و در این مدت بر اساس گزارش سازمان ملل پنج هزار و ۶۰۰ نفر در حملات عربستان و متحدانش به یمن کشته شده اند.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه گفت: ما باید این تحقیقات را انجام دهیم و عربستان نیز باید با ما همکاری کند تا روشن شود که آیا نقض قوانینی بین الملل صورت گرفته است یا خیر. انگلیس استانداردهایی را در خصوص صادرات سلاح به دیگر کشورها دارد و بر اساس این ضوابط اگر ثابت شود که در حملات عربستان به یمن قوانین بین المللی را نقض شده اند لندن صادرات سلاح  به این کشور را متوقف می کند.

کد N1025616

وبگردی