آفتاب

درخواست اوکراین برای اعزام نیروی حافظ صلح به منطقه دونباس

درخواست اوکراین برای اعزام نیروی حافظ صلح به منطقه دونباس

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، این کشور از سازمان ملل خواسته تا سربازان حافظ صلح خود را به منطقه دونباس اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، در این بیانیه آمده است: لئونید گولوپاتیوک، رئیس واحد همکاری نظامی و عملیات حافظ صلح نیروهای مسلح اوکراین در جریان سفر کاری خود به مقر سازمان ملل در نیویورک بر لزوم استقرار یک هیات صلح‌بانی بین‌المللی سازمان ملل در شرق اوکراین با توجه به این که این مساله در مقطع فعلی اهمیت حیاتی پیدا کرده، تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، گولوپاتیوک اظهار کرد: اوکراین دلایلی اخلاقی به منظور حساب کردن بر کمک‌های سازمان ملل در یک چنین دوران دشواری دارد.

وی افزود، به رغم آتش‌بس در اوکراین وضعیت در شرق این کشور همچنان مثل قبل، با صلح فاصله دارد و در معرض تشدید درگیری در هر زمان قرار دارد.

وی همچنین یادآور شد که دولت اوکراین در ماه مارس رسما از شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل این سازمان تقاضا کرد تا هیات امنیتی و صلح‌بانی تحت رهبری سازمان ملل در شرق اوکراین را مستقر کند.

وی همچنین ادامه داد: اعزام صلح‌بانان سازمان ملل به اوکراین می‌تواند به مثابه ابزار موثری برای اجرای توافقات مینسک عمل کند.

این مقام اوکراینی اظهار کرد: اوکراین بعد از انتخاب به عنوان عضو غیردایم شورای امنیت سازمان ملل برای سال‌های 2016 و 2017 مساله تقویت تلاش‌های حفظ صلح سازمان ملل به عنوان یکی از حوزه‌های کاری مهم و دارای اولویت را در نظر دارد.

انتهای پیام

کد N1025557

وبگردی