آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

باید راه نفوذ دشمنان را ببندیم

باید راه نفوذ دشمنان را ببندیم

‌آیت‌الله نوری‌همدانی، مساله نفوذ را یک مساله جدی و مهم قلمداد کرد و با تاکید بر این‌که «باید با بصیرت و هوشیاری جلوی نفوذ دشمنان را بگیریم» هرگونه غفلت از این مسئله حساس را برای کشور و نظام خسارت بار توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، زمان‌شناسی را یک اصل مهم برای طلاب و فضلای حوزه ذکر کرد و افزود: امروز دشمن با جنگ نرم به رویارویی با اسلام اصیل و انقلاب اصیل آمده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: در جنگ سخت ابزارآلات نظامی، موشک‌ها، هواپیماها و تانک‌ها کاربرد دارد، اما در جنگ نرم بصیرت و هوشیاری و زمان شناسی لازم است.

این مرجع تقلید از علما به عنوان مرزبانان دین یاد کرد و با بیان این‌که «دشمن فرهنگ ما را نشانه گرفته است» گفت: علما مرزها را می‌شناسند و اجازه نمی‌دهند سیاست، فرهنگ و اقتصاد دشمنان در جامعه اسلامی نفوذ پیدا کند.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم بر لزوم مراقبت نسبت به نقشه‌های دشمنان تاکید و اضافه کرد: ما نمی‌گوییم با دنیا قطع ارتباط کنیم، البته با رژیم صهیونیستی و آمریکا نباید رابطه‌ای برقرار شود، اما باید راه نفوذ دشمن را بشناسیم، دشمنان بعد از بیداری اسلامی در کمین ما هستند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تاکید و هشدارهای صریح رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن، گفت: اگر دشمن موفق به نفوذ شود این مساله برای ما گران تمام خواهد شد، به همین دلیل باید مراقب نفوذ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمن باشیم.

این مرجع تقلید اظهار کرد: امروز یکی از ضروریات مساله نفوذ است و باید با بصیرت و هوشیاری جلوی نفوذ دشمن را بگیریم و اجازه ندهیم آنها نقشه‌های شوم خود را در این کشور پیاده و اجرایی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تفقه در دین و قرآن را امری بسیار مهم ارزیابی و آنچه در طول تاریخ بر قرآن گذشته است، را تاسف‌بار توصیف کرد و گفت: قرآنی که باید عامل هدایت انسان‌ها باشد، متاسفانه بر اثر نقشه‌های مستکبران جهانی و سلاطین تنها در مجالس ختم و ترحیم مورد استفاده قرار گرفته است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز نیز بسیاری از حکومت‌های دست نشانده مستکبران جهانی، قرآن با خط بسیار زیبا چاپ و به سراسر جهان منتشر و توزیع می‌کنند، اما از عمل به مضامین و آموزه‌های بلند این کتاب آسمانی خبری نیست.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر این‌که «مسلمانان باید به قدری قوی باشند که مرعوب نقشه‌های مستکبران نشوند» اظهار کرد: قرآن اجازه نمی‌دهد که مسلمانان مرعوب و سلطه‌پذیر باشند.

این مرجع تقلید جهاد را یک اصل قرآنی و عامل عزت مسلمانان دانست و گفت: اگر امت اسلام می‌خواهد عزیز و دارای عظمت باشد باید همواره فرهنگ جهاد و شهادت را زنده بدارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد مختلف نهضت حضرت امام(ره) اشاره و تصریح کرد: پنجاه نفر از سیاسیون و نخبگان شرقی و غربی انقلاب حضرت امام راحل و نهضت ایشان را بررسی کرده‌اند و کتابی در این زمینه نوشته و ابعاد حرکت ایشان را تبیین کرده‌اند و در این مساله جلوه‌هایی از انس امام با قرآن کریم وجود دارد.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: تمامی حرکت‌های حضرت امام از قرآن نشات می‌گرفت و انس ایشان با قرآن بسیار عجیب بود.

انتهای پیام

کد N1025436

وبگردی