آفتاب

دولت جدید نیجریه امروز رسماً اعلام می‌شود

دولت جدید نیجریه امروز رسماً اعلام می‌شود

پس از پنج ماه انتظار، رئیس‌جمهوری نیجریه امروز (چهارشنبه) نقش‌های رسمی 36 نامزد پست‌های وزارتی را که از سوی پارلمان تایید شده‌اند، تعیین می‌کند. نهایتاً دولت جدید نیجریه امروز اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قرار است محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه این اطلاعیه را ساعت 10 صبح امروز (به وقت محلی) منتشر کند و به 166 روز که در آن خودش تنها مسوول این کشور آفریقایی بود، پایان دهد.

قرار است مراسم معارفه در کاخ ریاست‌جمهوری واقع در ابوجاء پایتخت نیجریه برگزار شود.

بوهاری از 29 مه سال جاری میلادی که زمام امور کشور را به دست گرفته، توجهش بر مبارزه با شبه‌نظامیان بوکوحرام و آغاز کمیین مقابله با فساد معطوف بوده است. اما نبود وزرا حس بلاتکلیفی سیاسی را در این کشور به وجود آورده است.

مایکل فاموروتی، سردبیر تحلیل‌های مالی، اقتصادی و تجاری «Stears» نیجریه گفت: طبیعت نیجریه به عنوان یک اقتصاد سیاسی باعث شد تا جای خالی کابینه دولت کاملاً احساس شود. سکون سیاسی باعث ایجاد شئون اقتصادی شده که در آن بارها و محموله‌ها در بنادر گیر کرده، جو نامطمئن سرمایه‌گذاری ایجاد شده و تصمیم‌گیری‌ها درخصوص تعیین بودجه‌ها به تاخیر افتاده است.

وی افزود: همزمان با اینکه عوامل اقتصادی منتظر شفاف‌سازی دولت بوده‌اند، بخش‌های بسیاری از اقتصاد به حالت تعلیق درآمده است. اما با اعلام دولت جدید، امیدواریم که تصویر شفاف‌تری پدیدار شود.

بوهاری شخصاً اعلام کرده که خودش وزیر نفت خواهد شد تا روند اصلاحات در این بخش را تحت‌نظر بگیرد.

انتظار می‌رود ایبه کاچیکوا، مدیرکل شرکت نفت ملی نیجریه به عنوان معاون وزیر نفت اعلام شود.

همچنین انتظار می‌رود کمی آدئوسان، یکی از بانکداران سابق و حسابدار به عنوان وزیر دارایی و عبدالرحمان دمبزائو، رئیس سابق ارتش نیجریه به عنوان وزیر دفاع معرفی شوند.

دولت جدید نیجریه متشکل از تکنوکرات‌ها است و نامزدهای سیاسی از تمامی 36 استان این کشور انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1025282

وبگردی