آفتاب

دفاع رهبر اقلیت سنا از توافق هسته‌ای پیش از دیدار با نتانیاهو

دفاع رهبر اقلیت سنا از توافق هسته‌ای پیش از دیدار با نتانیاهو

رییس اقلیت سنای ایالات متحده روز سه‌شنبه پیش از نشست با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که مخالف توافق هسته‌ای ایران بود، از این توافق هسته‌ای دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل، هری رید، رهبر دموکرات‌های سنای ایالات متحده گفت: در یک کلام، مهم نیست که چگونه جمهوری‌خواهان تصویر غلطی از توافق هسته‌ای ایران ارائه می‌کنند.

این سناتور بدون توجه به ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران که تا کنون بارها از سوی آژانس به‌عنوان دیدبان هسته‌ای سازمان ملل مورد تایید قرار گرفته است گفت: این توافق اهداف بلند مدت جلوگیری ایران از داشتن سلاح هسته‌ای را موجب شده است. این توافق کار زیاد یا کمی انجام نمی‌دهند و از داشتن سلاح هسته‌ای از سوی ایران جلوگیری می‌کند.

این اظهارات هری رید پس از آن مطرح شد که میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنای ایالات متحد به انتقاد از توافق هسته‌ای پرداخت که ایران را ملزم به رسمیت شناختن موجودیت اسراییل نکرده است.

مک کانل همانند دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه و تعداد کمی از دموکرات‌ها مخالف توافق هسته‌ای است.

طبق توافق هسته‌ای، ایران محدودیت‌هایی را در برنامه هسته‌اش در ازای رفع تحریم‌های اقتصادی پذیرفته است. کابینه باراک اوباما، رییس‌جمهور ایالات متحده و دموکرات‌های برجسته کنگره مکررا اعلام کرده‌اند که این توافق بر برنامه هسته‌ای ایران تمرکز دارد و نه در دیگر زمینه‌های مورد اختلاف.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قراراست تا با مک کانل، رهبر اکثریت سنا و هری رید، رهبر اقلیت سنا روز سه شنبه دیدار کند. نتانیاهو برای نخستین‌بار پس از گذشت بیش از یک سال با باراک اوباما دیدار کرد. در اوایل سال جاری مشاجره علنی بین ایالات متحده و اسراییل به وجود آمد زمانی که کابینه ایالات متحده اعلام کرد که مقامات اسراییلی با پذیرش دعوت کنگره برای سخنرانی، کاخ سفید را دور زده‌اند. با این حال هری رید اظهار کرد که اعلام این که روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به دلیل توافق هسته‌ای متشنج است تلاشی از سوی جمهوری‌خواهان است تا تشریح نادرست کدورت‌ها را هدایت کنند.

انتهای پیام

کد N1025269

وبگردی