آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد؛

واشنگتن از خودمختاری کردهای سوریه حمایت نمی‌کند

واشنگتن از خودمختاری کردهای سوریه حمایت نمی‌کند

وزارت امور خارجه آمریکا به گروه کرد اتحادیه دموکراتیک خلق در خصوص اعلام خودمختاری هشدار داد و ادعا کرد واشنگتن از تمامیت ارضی سوریه دفاع می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «مارک تونر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن از اعلام خودمختاری کردهای شمال سوریه حمایت نمی کند.

وی در این باره گفت: ما نمی خواهیم گروه کرد اتحادیه دموکراتیک خلق نوعی منطقه نیمه خودمختار برای خود ایجاد کنند.

تونر در ادامه مدعی شد که آمریکا همچنان به حفظ وحدت، انسجام و تمامیت ارضی سوریه پایبند بوده و تلاش های خود را روی پیشبرد انتقال سیاسی قدرت از طریق مذاکره متمرکز کرده است.

از سوی دیگر، وی مدعی شد که دولت واشنگتن هیچگونه تسلیحاتی را در اختیار شاخه نظامی اتحادیه دموکراتیک خلق قرار نمی دهد و کمک های خود را به پشتیبانی هوایی محدود کرده است.

به گفته تونر، هر منطقه ای که از تصرف داعش آزاد می شود باید مجددا به خاک سوریه ملحق شود تا آوارگان بتوانند به خانه هایشان بازگرند.

ادعای وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر التزام به حفظ تمامیت ارضی کشور سوریه در حالی مطرح می شود که طی ۵ سال گذشته واشنگتن و متحدان منطقه ای و اروپایی هر چه که در توان داشته اند برای تضعیف دولت «بشار اسد» و تجزیه سوریه به کار برده اند و جالب آنکه آنها در حالی بازگرداندن آوارگان به خانه های خود را در اولویت قرار می دهند که این روزها کشورهای اروپایی با هدف تامین نیروی کار ارزان و معکوس کردن روند منفی رشد جمعیت، میزبانی آنها را بر عهده گرفته اند.

کد N1025218

وبگردی