آفتاب
عبدالله دوم:

روسیه کلید حل مسالمت آمیز بحران سوریه است

روسیه کلید حل مسالمت آمیز بحران سوریه است

پادشاه اردن در مصاحبه ای با اشاره به تغییرات انجام شده در خاورمیانه در سال های گذشته عنوان داشت که برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه، روسیه یک کلید محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، «عبدالله دوم» در گفتگو با یورو نیوز گفت: در پنج شش سال اخیر، من همیشه گفته ام که برای یک راه حل سیاسی در سوریه، مسکو کلید است، و این بسیار مهم است.

پادشاه اردن در ادامه گفت: آنها هستند که می توانند رژیم آینده را تضمین کنند و من بر این باورم که حضور روسیه در خاک سوریه یک واقعیت است که باید آن را پذیرفت.

عبدالله دوم در مورد حضور تروریست های خارجی در سوریه نیز گفت: اروپایی ها یک مشکل جدی درباره جنگجویان خارجی در نبردهای سوریه دارند این وضعیت برای روسیه بسیار بدتر است. روسیه نیز یک مشکل عمده با افراط گرایانی دارد که برای مبارزه به خارج از کشور می روند و آنها نیز باید با داعش برخورد کنند.

وی در مورد بحران مهاجران که تبدیل به مشکل اصلی اروپا شده نیر گفت: فکر می کنم مشکل آوارگانی که به بنادر اروپا رسیدند، زنگ خطری برای همه ما بود و یادآوری این موضوع که ما نیاز به هماهنگی بیشتری داریم. اگر ما یک گام به عقب برداریم، تمام آنچه تا به امروز گفته ایم رابطه مستقیمی با «جنگ جهانی» علیه تروریسم دارد. اروپا از حضور شهروندان اروپایی عضو گروههای افراطی در سوریه رنج می برد و این مشکلی است که ما از دو سال پیش با آن مواجهیم. این به نظر من یک جنگ جهانی است. سومین جنگ جهانی اما به معنایی دیگر. اقدام دسته جمعی ما در سوریه به ما اجازه می دهد که بتوانیم بلوکی را بسازیم و با یک رویکرد جهانی با تروریسم به مقابله بپردازیم.

کد N1025009

وبگردی