آفتاب

"روسیه و اتحادیه اروپا باید به عنوان دو همسایه، همزیستی داشته باشند"

"روسیه و اتحادیه اروپا باید به عنوان دو همسایه، همزیستی داشته باشند"

نماینده روسیه در کنفرانس امنیتی برلین تاکید کرد، اتحادیه اروپا و روسیه باید برای همزیستی صلح‌آمیز و جلوگیری از بروز "خطوط اختلافی" در سراسر این قاره تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر چیژف، نماینده روسیه در کنفرانس امنیتی برلین گفت: امنیت اروپا هرگز تا این حد ضعیف نبوده هرچند ممکن است این روند تغییر کند. عادی‌سازی روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا کار دشواری خواهد بود. ما در این خصوص با اتحادیه اروپا موافقیم. به نظر من چند کار باید انجام شود. اول آنکه باید برنامه عملی را برای همزیستی طرح ریزی کرده و در داخل حیطه همسایگی نزدیکمان فعالیت کنیم. نمی‌توانیم اجازه دهیم که این منطقه به یک منطقه ممنوعه تبدیل شود. ادعاها مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد حوزه نفوذی خود را ایجاد کند، بی‌پایه و اساس هستند.

وی تاکید کرد: این مشکلات تنها با احیای روابط میان مسکو و بروکسل حل می‌شود. بهبود روابط دو جانبه هنگامی آغاز خواهد شد که کمپین ضد روسیه رسانه‌های اروپا پایان یابد.

چیژف گفت: احساسات ضد روسیه یا روسیه‌هراسی که در لفاظی‌های مطبوعات اروپا شایع شده، مسوول افزایش اختلافات و تعمیق سوءتفاهم‌ها است.

اظهارات چیژف در بحبوحه تمهیدات اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌هایش علیه روسیه در دسامبر سال جاری میلادی به مدت شش ماه دیگر منتشر شد.

روابط میان روسیه و اروپا به دنبال آغاز درگیری مسلحانه میان ارتش کی‌یف و جدایی‌طلبان شرق اوکراین در اوایل سال 2014 میلادی خدشه‌دار شد. سیاستمداران اروپا روسیه را به دست داشتن در این درگیری متهم و تحریم‌هایی را علیه افراد و شرکت‌های روسی مربوط اعمال کردند.

انتهای پیام

کد N1024958

وبگردی