آفتاب

رایزن قبرس در ایران: در 2 سال گذشته تصویر مثبتی از ایران به دنیا نشان داده شده است

رایزن قبرس در ایران: در 2 سال گذشته تصویر مثبتی از ایران به دنیا نشان داده شده است

رایزن قبرس شمالی در ایران گفت که در دو سال گذشته تصویر مثبتی از ایران به دنیا نشان داده شده و نگرش پیشین به ایران تغییر پیدا کرده است.

کریم خسرویان با حضور در غرفه ایسنا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگویی اظهار کرد: تصویری که از یک ملت در ذهن افکار عمومی دنیا تجلی پیدا می‌کند با رفتارهای دولتمردان آن کشور شکل می‌گیرد و خوشبختانه در دو سال گذشته تصویر متمدنانه و زیبایی از ایران به دنیا نشان داده شده است.

وی افزود: متاسفانه در گذشته ذهنیت نادرستی از ایران در افکار عمومی دنیا پیش آمده بود که خوشبختانه این نگرش تغییر کرده و نگاه مثبتی در همه ارکان اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و جذب گردشگر و سرمایه‌گذار به کشور وجود دارد که باعث می‌شود ما در ماه‌های آینده شاهد حضور فرهیختگان ملت‌های مختلف در کشورمان و به تبع آن رشد اجتماعی و اقتصادی باشیم.

رایزن قبرس شمالی در ایران قرابت فرهنگی دو ملت مسلمان قبرس شمالی و ایران را از پارامترهای موثر در تقویت روابط دو کشور عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این فرآیند آغاز شده است همچنین در مذاکرات سیاسی که دولتمردان کشورمان با ابرقدرت‌های دنیا داشته‌اند شاخصه‌های مثبت کشور به افکار عمومی دنیا نشان داده شده و به تبع آن در قبرس شمالی هم این نگاه منتقل شده است.

خسرویان با اشاره به زمینه گسترش روابط اقتصادی ایران و قبرس شمالی، گفت که در این زمینه طرحی را به دولت قبرس ارائه کرده که بر اساس آن ایران می‌تواند با توجه به مشکلات کم آبی محصولات کشاورزی را با مالکیت خود در قبرس تولید کند که در صورت تحقق، نسبت به واردات صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N1024949

وبگردی