آفتاب

واکنش وزارت خارجه آمریکا به توقف روند جمع‌آوری سانتریفیوژها

واکنش وزارت خارجه آمریکا به توقف روند جمع‌آوری سانتریفیوژها

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که ایران باید برنامه زمانی خود را به منظور تکمیل گام‌های لازم برای رفع تحریم‌ها مدیریت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مارک تونر، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز سه‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره توقف روند جمع‌آوری سانتریفیوژها در ایران گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به طور شفاف گام‌هایی را مشخص می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید راستی آزمایی کند که ایران برای رسیدن به روز اجرا این گام‌ها را برداشته است که مشمول رفع تحریم‌ها شود.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه،‌ تونر ادامه داد: بنابراین، این وظیفه خود ایران است که زمان ‌بندی‌اش را برای تکمیل گام‌های مورد نیاز جهت رفع تحریم‌ها مدیریت کند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران گفت که هیچ اطلاع جدیدی در این زمینه ندارم اما وزیر امور خارجه از هر فرصتی در دیدارهای دوجانبه با مقامات ایرانی برای طرح موضوع این شهروندان آمریکایی استفاده می‌کند.

سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به برخی گزارشات مبتنی بر توقف جمع‌آوری سانتریفیوژها در ایران گفت که تأخیر در جمع‌اوری سانتریفیوژها از تأسیسات هسته‌ای ایران می تواند منجر به تأخیر در رفع تحریم‌های این کشور شود.

انتهای پیام

کد N1024929

وبگردی