آفتاب

پیشروی ارتش لیبی در بنغازی

پیشروی ارتش لیبی در بنغازی

منابع نظامی اعلام کردند: ارتش لیبی با پیشروی در بنغازی، کنترل پایگاه دفاع هوایی این شهر معروف به پایگاه "الدشم" را به دست گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ناصر الحاسی، سخنگوی نیروی هوایی ارتش لیبی اعلام کرد: ارتش در نبرد خود با گروه‌های مسلح در منطقه "سیدی فرج" شهر بنغازی پیشروی کرده و چند مرکز از جمله پایگاه دفاع هوایی شهر بنغازی معروف به پایگاه "الدشم" را به کنترل خود درآورده است. این پایگاه هوایی بزرگترین نقطع تجمع گروه‌های تروریستی محسوب می‌شود.

الحاسی با تاکید بر ادامه محاصره پایگاه 319، آخرین پایگاه شبه نظامیان در بنغازی اظهار داشت: جنگنده‌ها چندین بار پایگاه‌ها و مراکز تجمع شبه نظامیان را بمباران کردند.

میلود الزوی، سخنگوی نیروهای ویژه ارتش لیبی نیز اعلام کرد که در این درگیری‌ها 16 سرباز ارتش و یگان‌های کمکی کشته شده و 27 تن دیگر در عملیاتی در بنغازی زخمی شدند.

پس از تنش‌هایی که در مذاکرات صلح میان گروه‌های لیبیایی به وجود آمد، ارتش وابسته به دولت طبرق که به رسمیت شناخته می‌شود، تلاش کرد در نبردهای زمینی به ویژه در بنغازی به پیروزی‌هایی دست یابد.

بنغازی از حدود یک سال و نیم پیش شاهد درگیری‌های خونین میان گروه‌های مسلح تروریستی از جمله داعش و گروه انصار الشریعه وابسته به القاعده از یک سو و ارتش وابسته به دولت طبرق از سوی دیگر بوده است.

انتهای پیام

کد N1024838

وبگردی