آفتاب

تأکید پادشاه اردن بر نقش مسکو در حل سیاسی بحران سوریه

تأکید پادشاه اردن بر نقش مسکو در حل سیاسی بحران سوریه

پادشاه اردن تأکید کرد، نقش مسکو در یافتن راه حلی سیاسی برای بحران سوریه کلیدی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در گفت‌وگو با شبکه خبری یورو نیوز اظهار کرد: فکر می کنم مشکل آوارگانی که به بنادر اروپا رسیدند، زنگ خطری برای همه ما بود و یادآوری این موضوع که نیاز به هماهنگی بیشتری داریم. اگر ما یک گام به عقب برداریم، تمام آنچه تا به امروز گفته ایم رابطه مستقیمی با جنگ جهانی علیه تروریسم دارد. اروپا از حضور تروریست‌های خارجی رنج می‌برد و این مشکلی است که ما از دو سال پیش با آن مواجهیم. این به نظر من یک جنگ جهانی است؛ سومین جنگ جهانی اما به وسیله‌هایی دیگر.

وی ادامه داد: اقدام گروهی ما در سوریه اجازه می‌دهد که بتوانیم بلوکی را بسازیم و با یک رویکرد جهانی به مقابله بپردازیم. بنابراین ما باید گرد هم آمده و به یکدیگر کمک کنیم و درباره دخالت روسیه در این موضوع باید گفت که این یک فرصت است.

ملک عبدالله دوم تصریح کرد: در پنج شش سال اخیر، من همیشه گفته ام که برای یک راه حل سیاسی در سوریه، مسکو کلید است، بسیار مهم است.

وی افزود: من بر این باورم که حضور روسیه در خاک سوریه یک واقعیت است که باید آن را پذیرفت. همانطور که گفتم، اروپایی‌ها یک مشکل جدی درباره تروریست‌های خارجی در نبردهای سوریه دارند. این وضعیت برای روسیه بسیار بدتر است. روسیه نیز یک مشکل عمده با افراط‌گرایانی دارد که برای مبارزه به خارج از کشور می‌روند و آن‌ها نیز باید با تهدیدات داعش برخورد کنند.

انتهای پیام

کد N1024666

وبگردی