آفتاب

کامرون چهار مطالبه اصلی انگلیس از اتحادیه اروپا را تشریح کرد

کامرون چهار مطالبه اصلی انگلیس از اتحادیه اروپا را تشریح کرد

نخست وزیر انگلیس امروز (سه‌شنبه) در تشریح مطالبات کشورش از اتحادیه اروپا چهار درخواست کلیدی را مطرح کرده و گفت که کشورش از دست‌یابی به این چهار هدف مهم در مذاکرات مجدد با اتحادیه اروپا بر سر روابط با این اتحادیه مطمئن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، در سخنرانی مهمی که به هدف تشریح مطالبات کشورش از اتحادیه اروپا به منظور تداوم عضویت در این اتحادیه انجام داد، همچنین هشدار داد که اگر تقاضاهای لندن برآورده نشوند، این کشور در خصوص عضویت در اتحادیه اروپا تجدید نظر خواهد کرد.

کامرون در این سخنرانی که در محل اندیشکده "چتم هاوس" وابسته به موسسه سلطنتی امور بین‌الملل انگلیس انجام داد، اظهار کرد، مذاکرات مجدد درباره شرایط عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا تنها شانس تصحیح این شرایط پیش از برگزاری رفراندوم خروج از این اتحادیه تا پایان سال 2017 است.

کامرون در طرح نخستین خواسته انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار کرد، باید با آن دسته از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که واحد پول متعلق به خود را حفظ کرده‌اند و عضو منطقه یورو نیستند رفتاری مشابه کشورهای عضو منطقه یورو صورت بگیرد.

کامرون اظهار داشت، اگر کشورهای خارج از منطقه ارز واحد یورو در حاشیه قرار بگیرند و به آنها بی‌اعتنایی شود، دیگر ما جایی در آن نخواهیم داشت.

بر طبق سخنرانی دیوید کامرون، سه مطالبه دیگر انگلیس از اتحادیه اروپا عبارتند از: رقابت‌پذیری بیشتر در این اتحادیه، استثنا بودن انگلیس از تعهد به یک "اتحادیه نزدیک تر از هر زمان" و محدود کردن امتیازات برای مهاجران در اتحادیه اروپا.

کامرون تاکید کرد، خواهان محدودیت بیشتر علیه آزادی تحرک در اتحادیه 28 کشوری اروپا است و در عین حال اتحادیه اروپا باید با مساله "فقدان پاسخگویی دموکراتیک" مقابله کند.

نخست وزیر انگلیس گفت: من بسیار اطمینان دارم که ما به توافقی دست پیدا خواهیم کرد که هم برای انگلیس موثر باشد و هم برای شرکایش در اتحادیه اروپا.

وی افزود: من تردیدی ندارم که با صبر، حسن نیت و هوش چنین توافقی حاصل‌شدنی است. ما با این کار می‌توانیم انگلیس و کل اتحادیه اروپا را ایمن‌تر و برای نسل‌های آینده موفق‌تر کنیم.

انتهای پیام

کد N1024424

وبگردی