آفتاب
رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

امر به معروف و نهی از منکر محدود به رعایت عفاف و حجاب نیست

امر به معروف و نهی از منکر محدود به رعایت عفاف و حجاب نیست

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: ملت ایران با تشکیل حکومت اسلامی و حفظ آن بزرگ‌‎ترین معروف را انجام داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم بهرامی در مراسم «اختتامیه آمران به معروف و ناهیان از منکر» که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران با تشکیل حکومت اسلامی و حفظ آن بزرگ‌‎ترین معروف را انجام داد، ملت ایران در طول 36 سال گذشته این نظام را با ایثارگری‌ها و فداکاری های بسیاری حفظ کرده است و با این ایثارگری‌ها بسیاری از ارزش‌های اسلامی پا برجا شده‌اند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح ادامه داد: امر به معروف یعنی امر به کارهای نیک و پسندیده و نهی از منکر به معنای بازداشتن از کارهای ناپسند، این در حالی است که در جوامع غربی به خاطر حاکم بودن تعلیماتی، کسی حق ندارد در امور فردی دخالت کند، مگر آن که به ضرر اجتماعی باشد، اما در تعالیم دینی ما هر کس در قبال سایر افراد مسئولیتی دارد تا بدین طریق کارهای خوب در جامع روایج و کارهای ناپسند در جامعه طرد شود.

وی با اشاره به اینکه «اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداست»، افزود: در آیاتی از قرآن آمده است که کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند، جانشین خدا و رسول خدا است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بزرگترین منکری که در حرکت امام حسین (ع) مبارزه با حکومت یزید بود»، تصریح کرد: امام حسین (ع) در جایی می‌فرمایند فاتحه اسلامی که سرپرست جامعه اسلامی آن یزید باشد را باید خواند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه «امر به معروف و نهی از منکر را باید احیا و منکرات را ریشه‌کن کنیم»، یادآور شد: امر به معروف و نعی از منکر تنها به امور خاصی منحصر نمی‌شوند و این فریضه محدود به رعایت عفاف و حجاب نیست که این مساله هم با حسن خلق حل شدنی خواهد بود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه «شناخت معروفات و منکرات بسیار مهم است» افزود: آموزش امر به معروف و نهی از منکر و استفاده از شیوه‌های صحیح می‌تواند ما را در انجام هر چه بهتر این فریضه یاری کند.

انتهای پیام

کد N1024264

وبگردی