آفتاب

احتمال افزایش عمر فعالیت نیروگاه هسته‌ای ویرجینیا تا 80 سال

احتمال افزایش عمر فعالیت نیروگاه هسته‌ای ویرجینیا تا 80 سال

شرکت هسته‌ای ویرجینیا پاور از کمیسیون نظارت هسته‌ای آمریکا (NRC) درخواست کرده است که مجوز افزایش 20 ساله عمر دو راکتور هسته‌ای نیروگاه ویرجینیا را صادر کند که در این صورت عمر فعالیت این نیروگاه به 80 سال خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکلیر، نیروگاه هسته‌ای ویرجینیا که متعلق به شرکت ویرجینیا پاور است دارای دو راکتور هسته‌ای سوری1 و سوری2 است که فعالیت آنها از سال‌های 1972 و 1973 آغاز شده است.

مثل همه راکتورهای هسته‌ای آمریکا، مجوز فعالیت این 2 راکتور هسته‌ای نیز 40 سال صادر شده، اما در سال 2003 و پس از گذراندن یک دوره دوساله نظارتی به مدت 20 سال دیگر نیز تمدید شد و هم اکنون این دو راکتور می‌توانند تا سال 2032 و 2033 به فعالیت خود ادامه دهند.

این در حالی است که روسای شرکت ویرجینیا پاور اخیراً از کمیسیون نظارت هسته‌ای خواسته‌اند تا به مدت 20 سال دیگر عمر فعالیت‌ این دو راکتور هسته‌ای را تمدید کند که در این صورت عمر فعالیت آنها به 80 سال خواهد رسید.

دیوید کریستین، مدیرعامل شرکت ویرجینیا پاور در این باره گفت: افزایش 20 ساله عمر فعالیت راکتورهای هسته‌ای سوری1 و سوری2 در واقع خبر خوبی برای مشتریان ما، اقتصاد منطقه‌ای و محیط زیست است و انرژی هسته‌ای در واقع پشتوانه منابع تولید انرژی بدون آلاینده‌های کربنی آمریکا است.

او ادامه داد: این دو راکتور هسته‌ای حدود 20 درصد از برق مصرفی در ایالت ویرجینیای آمریکا را تولید می‌کنند و ادامه فعالیت این راکتورها می‌تواند در رسیدن به هدف خود یعنی کاهش آلاینده‌های کربنی دست یابد.

در صورت صدور مجوز فعالیت این راکتورها تا 20 سال دیگر، دو راکتور هسته‌ای سوری1 و سوری2 می‌توانند تا سال‌های 2052 و 2053 به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N1024134

وبگردی