آفتاب

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در عراق و سودان

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در عراق و سودان

سازمان ملل از آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در سودان و عراق خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سازمان ملل با اعلام شروع واکسینه کردن کودکان عراقی و سودانی علیه فلج اطفال اعلام کرد: این اقدام می‌تواند سلامت میلیون‌ها کودک را در برابر خطر گسترش ویروس فلج اطفال حفظ کند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد: بیش از چهار میلیون کودک زیر پنج سال در برنامه سه روزه مصون‌سازی کودکان سودانی واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت می‌کنند. این برنامه در 18 منطقه سودان که در معرض فزآینده گسترش ویروس فلج اطفال هستند اجرا شده زیرا تعداد قابل توجهی به دلیل جنگ و آوارگی سرگردان شده‌اند.

همچنین عراق این هفته اولین مرحله برنامه واکسیناسیون علیه بیماری وبا را در میان مردم آواره داخل این کشور و پناهندگان سوری تکمیل کرد که این برنامه با حمایت سازمان جهانی بهداشت و صندوق کودکان ملل متحد انجام گرفت.

فلج اطفال بیماری ویروسی بسیار عفونی است که عمدتا در میان کودکان کم سن و سال مشاهده می‌شود. این ویروس از طریق انسان به انسان منتقل می‌شود و به طور عمده با مدفوع گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، علائم اولیه فلج اطفال شامل تب، خستگی، سردرد، استفراغ، سفتی گردن و بدن درد می‌شود. همچنین در برخی موارد این بیماری موجب معلولیت می‌شود که اغلب دائمی است و درمانی برای بیماری فلج اطفال وجود ندارد و تنها از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

انتهای پیام

کد N1024002

وبگردی