آفتاب

مدودوف: حمله تروریستی یکی از دلایل احتمالی سقوط هواپیمای روسی است

مدودوف: حمله تروریستی یکی از دلایل احتمالی سقوط هواپیمای روسی است

نخست‌وزیر روسیه گفت که بازرسان امکان حمله تروریستی را به عنوان یکی از دلایل احتمالی سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس A321 در 31 اکتبر سال جاری میلادی بر فراز شبه‌جزیره سیناء مصر مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه به روزنامه «روسسکایا گازتا» گفت: امکان یک اقدام تروریستی به عنوان یکی از دلایل سقوط این هواپیما خواهد بود.

وی تاکید کرد، تحقیقات درخصوص علت بدترین فاجعه در تاریخ هوانوردی مدنی روسیه که جان 224 مسافر و خدمه را گرفت، همچنان در جریان است.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه پیشتر گفت: محققان بین‌المللی از روسیه، مصر و دیگر کشورها هنوز به نتایج جدی درخصوص علت سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس A321 دست نیافته‌اند.

یکی از مقامات ارشد مصر به شبکه تلویزیونی بی‌.بی.سی گفت: مصر تحقیقات جدگانه خود را درخصوص احتمال کار گذاشته شدن یک بمب در این هواپیما آغاز کرده است.

فابریک برجی، مدیر اجرایی ایرباس گفت: تاکنون در تحقیقات صورت گرفته هیچ‌گونه نقض فنی که منجر به این فاجعه شده باشد، مشخص نشده است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی محتمل‌ترین گزینه برای سقوط این هواپیمای روسی را یک حمله تروریستی دانسته است.

یکی از سخنگویان موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ما در این تحقیقات شرکت نمی‌کنیم اما براساس شنیده‌ها و استنباط‌هایمان اگر مشخص شود که دلیل این فاجعه یک حمله تروریستی نبوده که به موجب آن بمبی در داخل هواپیما منفجر شود، تعجب خواهم کرد.

این نخستین بار است که مقامات اسرائیلی علناً در خصوص دلایل احتمالی این فاجعه اظهارنظر می‌کنند.

اسرائیل به دقت رویدادهایی که در شبه‌جزیره سیناء رخ می‌دهد را تحت‌نظر دارد؛ جایی که نیروهای مصر با گروه‌های تروریستی از جمله داعش در حال مبارزه هستند.

واشنگتن و لندن اخیراً ارزیابی‌های اطلاعاتی خود را مطرح کرده و گفتند، هواپیمای مسافربری A321 روسیه در پی انفجار بمبی که توسط تروریست‌ها در آن جاسازی شده بود، ساقط شده است. این اطلاعیه منجر به لغو گسترده پروازها به تفریحگاه دریای سرخ شبه‌جزیره سیناء به خاطر نگرانی‌های امنیتی در فرودگاه‌های مصر شد.

مسکو از شرکای غربی خود خواست تا منتظر نتایج تحقیقات رسمی بمانند و از انگلیس به خاطر امتناع از ارائه اطلاعاتش که منجر به این نتیجه‌گیری شده، انتقاد کرد.

روسیه نیز از جمله کشورهایی است که پروازهای خود به مصر را متوقف کرده و در حال تخلیه شهروندانش از این کشور است.

مدودف در این باره گفت: فکر می‌کنم قادر خواهیم بود در دو هفته آتی اکثر شهروندانمان را که برای گردش و تفریح به مصر رفته‌اند، از این کشور خارج کنیم اما اگر لازم باشد به ارسال هواپیما برای تخلیه تمامی شهروندانمان از مصر ادامه خواهیم داد.

وی افزود: وسایل و چمدان‌های این گردشگران به صورت جداگانه به روسیه ارسال خواهد شد. این یک تصمیم ناخوشایند اما ضروری است، بارها و چمدان‌ها همیشه به اندازه کافی بازرسی نمی‌شوند.

انتهای پیام

کد N1023818

وبگردی