آفتاب

مخالفت گروه فارک با لایحه پیشنهادی کنگره کلمبیا در مورد توافق صلح

مخالفت گروه فارک با لایحه پیشنهادی کنگره کلمبیا در مورد توافق صلح

شورشیان چپ‌گرای فارک کلمبیا یک لایحه پیشنهادی مورد بحث در کنگره این کشور را که طبق آن هر طرح صلحی برای تصویب نهایی به برگزاری همه‌پرسی منوط می‌شود، رد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چریک‌های نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک و دولت خوآن مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهوری کلمبیا برای پایان طولانی‌ترین جنگ آمریکای لاتین در کوبا وارد مذاکره شده‌اند تا به این جنگی که 220 هزار کشته و میلیون‌ها بی‌خانمان در 51 سال گذشته بر جای گذاشته، پایان دهند.

فارک با صدور بیانیه‌ای گفت: ما این پیشنهاد را رد می‌کنیم چون نه تنها فرمولی دل بخواهی دارد بلکه چون بی‌فایده ترین ابتکارعملی است که پیش روی کنگره کلمبیا به عنوان نتیجه روند صلح قرار گرفته است.

سه سال پس از آغاز مذاکرات، دو طرف ضرب‌الاجل 23 مارس را برای رسیدن به توافق نهایی تعیین کردند که ممکن است سپس برای تایید به رای مردم گذاشته شود. با این حال نحوه رای‌گیری هنوز محل مناقشه مخالفان و موافقان مذاکرات صلح است. این طرح در کنگره کلمبیا از حمایت سانتوس برخوردار است و خواستار برگزاری یک همه‌پرسی برای تصویب توافق صلح می‌شود.

انتهای پیام

کد N1023541

وبگردی