آفتاب
مدیر مسئول ابتکار:

نمایشگاه مطبوعات، خانه مطبوعات است

نمایشگاه مطبوعات، خانه مطبوعات است

مدیر مسئول روزنامه ابتکار می‌گوید: نمایشگاه مطبوعات خانه مطبوعات است و یک رسانه هرگز با خانه خود قهر نمی‌کند.

به گزارش بخش رسانه ایسنا، نشست «رسانه‌ها و انتخابات» با حضور مصطفی کواکبیان (مدیر مسئول روزنامه مردم سالاری)، محمد علی وکیلی (مدیرمسئول روزنامه ابتکار) و هادی خانیکی (استاد دانشگاه علامه طباطبایی) در محل تالار گفتگوی شماره ٢ نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

در این نشست به نزدیکی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش رسانه ها در این مهم اشاره و تاکید شد.

کواکبیان با تاکید بر ترغیب مردم به مشارکت گسترده در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: تک تک آراء مردم می تواند در مسیر زندگی‌شان موثر باشد.

وی با بیان اینکه هرچه انتخابات گسترده تر باشد، نهاد برآمده از انتخابات می تواند رسیدگی بهتری به مطالبات و خواسته های مردم داشته باشد، ابراز کرد: نامزدهای انتخاباتی که با آراء بالای مردم روی کار می آیند قطعا از اقتدار بیشتری نیز برخوردار خواهند بود.

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری با تاکید بر اینکه افزایش مشارکت مردم می تواند ضریب امنیت ملی را افزایش دهد، افزود: مطبوعات می توانند مردم را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند.

کواکبیان در ادامه سخنان خود بر دقت بر اطلاع رسانی تاکید و تصریح کرد: اصل اطلاع‌رسانی باید دقیق و بی‌طرفانه باشد.

وی شایسته سالاری و شایسته گزینی را از جمله اصول کار مطبوعات در انتخابات عنوان و اضافه کرد: مطبوعات باید معیارهای دقیق انتخابات را برای مردم مشخص کنند و مردم را به سوی انتخاب صحیح رهنمون باشند.

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری، اظهار کرد: مطبوعات باید دقت داشته باشند که نهادهای اجرایی به چه میزان به وظایف خود عمل و از حقوق نامزدها دفاع می کنند.

در ادامه این نشست محمدعلی وکیلی - مدیرمسئول روزنامه ابتکار - با بیان اینکه توسعه سیاسی به توسعه ارتباطات منوط است، ادامه داد: توسعه ارتباطات مقدمه مشارکت سیاسی است.

وی گفت: اگر مطبوعات ما پویا، فراگیر و چابک باشند به ارتقای مشارکت مردم در انتخابات کمک شایانی خواهند کرد.

وکیلی با اشاره به عدم حضور و مشارکت تعدادی از رسانه‌ها در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات، بیان کرد: امروز جمعی از رسانه‌های مدعی اصولگرایی در نمایشگاه حضور ندارند و این جای تاسف دارد.

وی افزود: نمایشگاه مطبوعات در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برپا شد و این مسئله می تواند با تضارب آراء و زمینه شکل گیری منطقی برای مشارکت مردم همراه باشد.

مدیر مسئول روزنامه ابتکار ادامه داد: غیبت برخی رسانه‌های مدعی دلواپسان در نمایشگاه مطبوعات می تواند نشان از بی اعتنایی آن‌ها به امر انتخابات باشد.

وکیلی نمایشگاه مطبوعات را خانه مطبوعات و رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: یک رسانه هرگز با خانه خود قهر نمی کند.

انتهای پیام

کد N1023461

وبگردی