آفتاب
ارنست:

تلاش خود را برای کنترل ایران به کار می گیریم

تلاش خود را برای کنترل ایران به کار می گیریم

سخنگوی کاخ سفید از اقدامات دولت آمریکا برای کنترل و نظارت بیشتر بر فعالیت های ایران در منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری خود از اقدامات کشورش برای کنترل و نظارت بر ایران خبر داد. وی گفت ما تمام تلاش خود را برای کنترل ایران به کار می گیریم.

وی مدعی شد ایران با وجود توافق هسته ای با قدرت های جهانی، هنوز به دخالت در امور کشورهای دیگر ادامه می دهد که این امر بی ثباتی در منطقه را به بار می آورد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه بدون اشاره به اقدامات بی ثبات کننده کشورش در منطقه ادعا کرد تمام تلاش آمریکا برای جلوگیری از بی ثباتی است و به طور حتم از اقدامات مداخله جویانه ایران جلوگیری می کند.

وی همچنین با اشاره به احتمال تروریستی بودن سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در صحرای سینا تاکید کرد: هنوز نمی توان به صراحت درباره این حادثه سخن گفت.

ارنست با اذعان به اختلاف های موجود بین آمریکا و اسرائیل در خصوص روند صلح خاورمیانه اظهار داشت: در تعهد آمریکا به تامین امنیت اسرائیل هیچ لرزشی اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به سخنان باراک اوباما که در هفته نخست رسیدن به قدرت، تعیین تکلیف زندان گوانتانامو را اولویت امنیت ملی دولت آمریکا خوانده بود یادآور شد: دولت تلاش می کند اعضای کنگره را مجاب نماید به بستن زندان گوانتانامو رای بدهند.

کد N1023180

وبگردی