آفتاب

بوگدانف: همکاری میان مسکو، واشنگتن و ریاض علیه داعش ممکن است

بوگدانف: همکاری میان مسکو، واشنگتن و ریاض علیه داعش ممکن است

معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد که همکاری میان مسکو، واشنگتن و ریاض در جنگ علیه داعش ممکن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور این کشور به خاورمیانه و شمال آفریقا تصریح کرد: با وجود تفاوتی که در مواضع درخصوص حل بحران سوریه وجود دارد،‌ اما این تردید وجود ندارد که اولویت آمریکا و عربستان مبارزه با تروریسم نباشد.

وی خاطرنشان کرد که تهدید شکل گرفته از سوی داعش، ابعاد جهانی به خود گرفته است و دیگر هیچ کشوری در جهان به دور از تیررس این گروه قرار ندارد که این مساله مسکو، واشنگتن و ریاض را به همکاری مستحکم‌تری در تعامل با این تهدید سوق می‌دهد.

این دیپلمات روس تصریح کرد که مسکو در مواضع سیاسی خود و گام‌های عملی‌اش در خصوص سوریه به اصول قانون بین المللی پایبند است.

بوگدانف اظهار کرد که سیاست مسکو با هدف تقویت نظم جهانی است که این مساله می‌تواند ضامن صلح و امنیت و روابط عادی شود.

وی عنوان داشت که از بین بردن گروه‌های تروریستی و جلوگیری از مظاهر تروریسم منافع استراتژیک روسیه را به صورت کلی و بالاخص این منافع در خاورمیانه را محقق می‌سازد.

این دیپلمات روسی در این خصوص تاکید کرد که مسکو خواهان تشکیل ائتلافی کارآمد علیه تروریسم و رادیکالیسم است که در این ائتلاف ارتش سوریه و گروه‌های مخالف مسلح میانه رو و ارتش آزاد سوریه و یگان‌های حمایت مردمی کرد حضور داشته باشند که این امر به تقویت اطمینان متقابل کمک خواهد کرد و فضای مناسبی را برای پیشبرد روند سیاسی در کشور ایجاد خواهد کرد که این مساله به آغاز گفتگوی ملی واقعی در سوریه کمک خواهد کرد که ثمره آن باید این امر باشد که اصول اساسی برای کشور سوریه با تضمین حقوق تمامی گروه‌های نژادی و طائفه‌ای تدوین شود.

بوگدانف خاطرنشان کرد، زود است که در مورد بهبود کیفی وضعیت در خاوریانه صحبت شود.

انتهای پیام

کد N1023018

وبگردی