آفتاب

کمیسیون حقوق بشر مکزیک از عملکرد دادستان کل نسبت به پرونده دانشجویان مفقود شده انتقاد کرد

کمیسیون حقوق بشر مکزیک از عملکرد دادستان کل نسبت به پرونده دانشجویان مفقود شده انتقاد کرد

کمیسیون ملی حقوق بشر مکزیک دفتر دادستان کل این کشور را به خاطر ناکامی در بررسی توصیه‌های ژوئیه 2015 مربوط به تحقیقات درباره سرنوشت 43 دانشجوی مفقودی مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، کمیسیون ملی حقوق بشر مکزیک در سندی که روز یکشنبه منتشر کرد، آورده است که پاسخ دفتر دادستان کل کشور به گزارش مربوط به تحقیقات درباره سرنوشت 43 دانشجو ناکافی و نامناسب است و دادستان‌ها در ارائه اسناد معتبر برای حمایت از مواضع این گروه حقوق بشری ناکام مانده‌اند.

این کمیسیون فهرستی از توصیه‌ها و پیشنهادات را که در ژوئیه به دفتر دادستانی کل مکزیک ارائه کرده و در آن به ناپدید شدن دانشجویان اشاره کرده منتشر نموده که باعث خشم گسترده در سطح جهان و اعتراضات وسیع در داخل مکزیک شد.

دانشجویان دانشگاهی در گوئررو واقع در جنوب مکزیک حین رفتن به یک اعتراض ناپدید شدند. دفتر دادستانی کل مکزیک می‌گوید این دانشجویان توسط پلیس محلی و در تاریخ 26 سپتامبر 2014 دستگیر و به یک باند قاچاق مواد مخدر تحویل داده شدند و پس از کشته و مثله شدن، در یک گودال آنها را مدفون کردند. مابقی اجساد نیز داخل کیسه‌های زباله گذاشته و در رودخانه‌ای انداخته شد.

اما این کمیسیون حقوق بشری در گزارش ژوئیه خود آورده که تحقیقات فدرال آنقدرها که باید بسیط نبوده و تمامی دانشجویان و همچنین تمامی جزئیات مربوط به گروه خونی،‌ اثر انگشتان و ویژگی‌های دیگر را شامل نشده است.

اواخر روز یکشنبه نیز دفتر دادستانی کل مکزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که آماده ارائه تمامی جزئیات است.

انتهای پیام

کد N1022904

وبگردی