آفتاب

درگیری‌های خونین بین گروه‌های رقیب طالبان

درگیری‌های خونین بین گروه‌های رقیب طالبان

یک مقام افغان امروز دوشنبه اعلام کرد: نبردهای خونین بین گروه‌های رقیب طالبان در جوب شرقی افغانستان در حال شدت گرفتن است و از سه روزی که از این درگیری‌ها گذشته است دست کم 47 جنگجو از هر دو طرف کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه‌ی نیویورک تایمز، گل اسلام سیال، سخنگوی ولایت زابل گفت: 53 نفر از اعضای گروه‌های رقیب در این درگیری‌ها مجروح شده‌اند و دست کم 18 تن نیز از گروه جدید و منشعب شده از طالبان به اسارت گروه دیگر درآمده‌اند.

پس از این که افراد شاخص طالبان در هفته گذشته از گروه اصلی جدا شدند و ملا محمد رسول را به عنوان رهبر انتخاب کردند درگیری‌ها آغاز شد. ملا محمد رسول در رژیم طالبان در سال 1996 تا 2001 به عنوان فرماندار استانی منصوب شده بود.

گروه رسول با ملا اختر منصور که پس از اعلام خبر مرگ ملا محمد عمر، موسس طالبان قدرت را به دست گرفته بود به مخالفت می‌پردازند.

سخنگوی ولایت زابل اضافه کرد: با وجود آتش‌بس کوتاه که دو طرف برای جمع کردن کشته‌ها و مجروحان توافق کردند، درگیری‌ در منطقه ارقنداب شدت گرفته است.

هنوز روشن نیست که گروه جدید رسول از چه مقدار حمایت برخوردار است اما گزارش‌هایی وجود دارد که این گروه از سوی جنگجویان داعش که گفته می‌شود در زابل حضور دارند، تقویت شده است.

گروه داعش که کنترل مناطق گسترده‌ای را در عراق و سوریه در دست دارد به آرامی در حال ساخت حضورش در افغانستان است و نیز بخش‌هایی از مناطق شرقی استان ننگرهار هم مرز پاکستان را کنترل می‌کند.

انتهای پیام

کد N1022696

وبگردی