آفتاب

تلاش اسرائیل برای تصرف جولان با سوء‌استفاده از اوضاع امنیتی سوریه

تلاش اسرائیل برای تصرف جولان با سوء‌استفاده از اوضاع امنیتی سوریه

منابع آگاه اعلام کردند که رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با سوء‌استفاده از اوضاع امنیتی در سوریه سلطه خود بر جولان اشغالی را که از سال 1967 تحت اشغال این رژیم است، توسط جامعه بین الملل به رسمیت بشناساند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مجله انگلیسی اکونومیست، این منابع خاطرنشان کردند که کشف چاه‌های جدید نفت که میلیاردها بشکه از نفت در منطقه جولان را تامین می‌کند، به این جهت‌گیری رژیم صهیونیستی دامن زده است.

این مجله با اشاره به چاه‌های نفت که اخیرا در بلندی جولان شناسایی شدند، نوشت که شرکت اسرائیلی "جینی" گنج دفن شده‌ای را کشف کرد.

اکونومیست گزارش داد، این دومین باری است که این شرکت نفت را در اراضی اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی اکتشاف کرده است و در دفعه قبل نیز در وادی ایله در سال 2008 حفاری کردند، اما مسئولان و سازمان‌های حفظ محیط زیست این شرکت را مجبور به توقف اقدامات خود کردند.اما این شرکت با موانع دیگری مواجه است، چرا که جنگ شدیدی در اطراف جولان میان گروه‌های مختلف در جریان است و همچنین هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که تصرف جولان توسط رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، و حتی اشغال آن باعث بحران دیپلماتیک میان این رژیم وهمپیمانش آمریکا شده است.

براساس گزارش مجله اکونومیست در نتیجه این وضعیت سیاسی منطقه جولان، جریانی در رژیم صهیونیستی سر برآورده است که پیشنهاد سوء استفاده از اوضاع ناآرام سوریه را برای ارائه درخواستی به سازمان ملل جهت الحاق رسمی جولان به اراضی اشغالی مطرح می‌کنند.

در راس این فهرست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و معاون وی قرار دارد که پیشنهاد الحاق جولان را در مقابل توافق هسته‌ای ایران با غرب و آمریکا مطرح می‌کنند.

این مجله گزارش داد که شبکه‌ای از روابط میان بازرگانان و سیاستمداران احتمالا باعث تحقق این امر شود، چرا که بنیان گذار شرکت "شل" هاوارد جوناس، موسس شرکت "جنی" است که یک آمریکایی یهودی با نفوذ در آمریکا است. همچنین شرکت وی نفوذ خود را از طریق پیوستن مشاورانی از جمله دیک چنی، معاون رئیس جمهوری اسبق آمریکا، وزیر خزانه داری کلینتون، بیل ریچاردسون، سفیر سازمان ملل و دبیر سابق نیرو در سازمان ملل و مدیر سابق سی آی ای بیشتر کرده است.

انتهای پیام

کد N1022632

وبگردی