آفتاب
عضو هیات رئیسه مجلس:

اقتصاد مقاومتی، ایران را از درون مستحکم خواهد کرد

اقتصاد مقاومتی، ایران را از درون مستحکم خواهد کرد

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که راه مقابله صحیح و تاثیرگذار با پروسه نفوذ دشمنان، اجرای دقیق و صحیح طرح اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است که کشور را از درون مستحکم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، ضرغام صادقی که در جمع طلاب حوزه علمیه شیراز سخن می‌گفت، بر لزوم توجه به چگونگی اجرایی شدن طرح اقتصاد مقاومتی با هدف تاثیرگذاری بهتر و مطلوب‌تر آن، تاکید کرد.

صادقی با بیان اینکه، اقتصاد مقاومتی موجب استحکام از درون در ابعاد مختلف خواهد شد، تصریح کرد: حافظه تاریخی ملت ایران هیچ‌گاه دشمنی‌های آمریکا را از یاد نخواهد برد و همواره اقدامات دولت‌های حاکم بر آمریکا برعلیه ایران را به خاطر دارند.

وی بر حفظ انسجام داخلی و درونزایی اقتصادی تاکید و اضافه کرد: اگر بدانیم که خودمان می‌توانیم ناجی کشور باشیم، بدون شک توانایی جلوگیری از خطر نفوذ دشمن در دوران پسا تحریم را هم کسب خواهیم کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر رهبری بارها موضوع نفوذ را مطرح کرده‌اند، نشان‌دهنده حساسیت موضوع بوده صرفا یک شعار و سخنرانی نیست، این موضوع واقعیتی است که در شرایط متفاوت، از گذشته دور تاکنون با آن روبرو بوده‌ایم.

صادقی ادامه داد: ایشان( مقام معظم رهبری) با علم به همه مسائل، حمایت جانانه‌ای از تیم مذاکره کننده کردند، پس به اعتماد ایشان باید با یک پاسخ صریح و شفاف جواب داده شود.

وی افزود: مردم ما باید بدانند در مسیر پیشرفت نمی‌توان چشم به کمک دشمن داشت و نخبگان نیز باید بدانند اختلاف درونی در موضوعاتی که از زمان آن گذشته، موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه ایران یک درصد جمعیت دنیا و 8 درصد منابع جهان را در اختیار دارد، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور وجود دارد که متاسفانه از آنها به خوبی استفاده نشده، یکی از این ظرفیت‌ها در بخش معدنی نهفته است، اما پس از پیروزی انقلاب تاکنون تنها 16 درصد از این ظرفیت بهره‌برداری و استفاده کرده‌ایم.

صادقی گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های بالقوه کشور به ویژه استان فارس و شهر شیراز برشمرد و با بیان اینکه طبق آمارها اگر 10 درصد گردشگران شیعی جهان جذب شیراز شوند، به‌طور متوسط 24 هزار شغل ایجاد می‌شود، گفت: این یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکل بیکاری و مسائل ناشی از آن است.

وی مهمترین معضل کشور و عامل جنگ آینده ملت‌ها را آب، عنوان و خاطرنشان کرد: امروز در برخی مناطق فارس چاه‌های تا عمق 350 مترحفر شده در حالی که راندمان آبی ما تنها 40 درصد است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر تنها در 10 درصد از منابع آبی در بخش کشاورزی صرفه جویی انجام شود، مشکلی در تامین آب صنعت و کشاورزی به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام

کد N1022628

وبگردی