آفتاب

آزمایش موشک بالستیک آگنی 4 در هند

آزمایش موشک بالستیک آگنی 4 در هند

هند امروز (دوشنبه) به آزمایش پرتاب موشک استراتژیک بالستیک آگنی 4 با توانایی هدف قرار دادن اهداف در برد چهار هزار کیلومتری پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هندو بیزینس، منابع دفاعی هند اعلام کردند، این موشک که توسط پرتاب‌گر متحرک پشتیبانی می‌شد از جزیره عبدالکلام پرتاب شد.

این منابع اعلام کردند، موشک زمین به زمین موشک آگنی چهار که توسط افراد بومی توسعه داده شده دارای سیستم موشکی دو مرحله‌یی است. 20 متر ارتفاع دارد و وزن آن 17 تن است.

سازمان توسعه و تحقیق دفاعی هند گفت:‌ این موشک زمین به زمین پیشرفته مجهز به دستگاه‌های الکترونیک هوانوردی مدرن و فشرده برای ایجاد قابلیت اطمینان است.

موشک آگنی چهار مجهز به نسل پنجم کامپیوترهای آن‌بورد و طراحی طبقه بندی شده دارد. این موشک توانایی اصلاح و هدایت خود را در اختلالات پروازی دارد.

سیستم راهبر خودکار این موشک با پشتیبانی سیستم هدایتگر میکرو به این موشک این امکان را می‌دهد که با دقت کافی به اهداف خود برسد. سپرگرمایی این موشک نیز توانایی تحمل چهار هزار درجه سانتیگراد را دارد و این سپر دمای داخل برای سیستم‌های هدایتگر را در کم‌تر از 50 درجه سانتیگراد نگه می‌دارد.

این منابع گفتند که موشک‌های آگنی یک، دو و سه و موشک پریثوی در حال حاضر در زرادخانه‌های موشکی هند وجود دارند و توانایی رسیدن به اهداف در برد سه هزار کیلومتر را دارند که یک ظرفیت بازدارنده موثر برای هند به شمار می‌روند.

انتهای پیام

کد N1022566

وبگردی