آفتاب
در دیدار با اوباما؛

نتانیاهو طرح جدیدی برای فلسطینی‌ها دارد

نتانیاهو طرح جدیدی برای فلسطینی‌ها دارد

مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست وزیر این رژیم قصد دارد در سفر خود به نیویورک و دیدار با رئیس جمهور آمریکا، چند طرح برای ارائه تسهیلات به فلسطینی‌ها با هدف ایجاد اعتماد میان دو طرف ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در دیدار و گفتگو با سفرای اتحادیه اروپا اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم قصد دارد در دیدار امروز (دوشنبه) با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا چند طرح برای فلسطینیان در راستای ایجاد اعتماد میان دو طرف ارائه کند.

منابع رسانه‌ای بدون اشاره به طرح‌های مذکور، تاکید کردند که به دلیل مخالفت برخی وزرای کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی با هرگونه امتیازدهی اسرائیل به فلسطین، هنوز در مورد این طرح‌ها تصمیم نهایی گرفته نشده است.

روز یکشنبه گذشته نتانیاهو در نشستی با کابینه امنیتی و سیاسی موضوع سفرش به آمریکا را بررسی کرد.

وی در این نشست از وزرای کابینه مذکور خواست نظرات خود را در مورد موضوعاتی که باید در دیدار با اوباما مطرح شوند، با وی در میان بگذارند.

نتانیاهو در گفتگو با وزرای این کابینه، نیازهای امنیتی اصلی را که قرار است در دیدار با رئیس جمهور آمریکا به عنوان بخشی از مذاکرات درباره به‌روز‌رسانی توانمندی‌های ارتش اسرائیل مطرح کند، در میان گذاشت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست مذکور گفت: همراه با بسته‌ای از اقدامات اعتمادساز با طرف فلسطینی که شامل اقداماتی میدانی برای بهبود وضعیت منطقه کرانه باختری و ایجاد ثبات در آن است، به دیدار اوباما می‌رود.

انتظار می‌رود دو طرف در این دیدار موضوعات اساسی و در راس آنها وضعیت امنیتی خاورمیانه پس از توافق هسته‌ای ایران، مداخله نظامی روسیه در سوریه، نحوه برخورد با مساله فلسطین تا پایان دوره ریاست جمهوری آمریکا و نیز تقویت قدرت داعش را بررسی کنند.

همچنین بخش مهمی از این گفتگو به توافق هسته‌ای ایران و نحوه جبران آمریکا برای اسرائیل اختصاص دارد.

از جمله موضوعاتی که انتظار می‌رود نتانیاهو در این دیدار مطرح کند، پیشنهاد نیوزیلند به شورای امنیت درباره ازسرگیری مذاکرات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی است.

طبق این پیشنهاد شورای امنیت دو طرف را به بازگشت به میز مذاکرات دعوت خواهد کرد و همزمان از طرف فلسطینی می‌خواهد شکایت خود را به دادگاه بین‌المللی لاهه ارائه نکرده و طرف اسرائیلی نیز ساخت و ساز در کرانه باختری را متوقف کند.

انتهای پیام

کد N1022485

وبگردی