آفتاب

ترجیح کامرون برای برگزاری رفراندوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در ژوئن 2016

ترجیح کامرون برای برگزاری رفراندوم عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در ژوئن 2016

روزنامه تایمز انگلیس امروز(دوشنبه) گزارش داد، دیوید کامرون در صورتی که رهبران دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جریان نشست ماه دسامبر خود با بخش عمده طرح اصلاحات وی در این اتحادیه موافقت کنند حامی برگزاری رفراندوم خروج یا باقی ماندن کشورش در اتحادیه اروپا در ژوئن سال آینده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس وعده داده تا درباره روابط کشورش با اتحادیه 28 کشوری اروپا پیش از عملی کردن طرحش به منظور رفراندوم در انگلیس در خصوص عضویت در این اتحادیه تا پایان سال 2017 مذاکراتی را انجام دهد.

دفتر دیوید کامرون گفته است که دولت وی هنوز تصمیمی درباره تاریخ این همه‌پرسی نگرفته است. این دفتر اعلام کرد: همانطور که نخست وزیر اظهار کرده است، آنچه که تعیین کننده زمان برگزاری این همه‌پرسی در چارچوب ضرب‌الاجل پایان سال 2017 است نتیجه مذاکرات با اتحادیه اروپا است.

قرار است کامرون فردا(سه‌شنبه) نامه خود به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا به منظور تشریح مطالباتش در زمینه اصلاحات در اتحادیه اروپا را منتشر کند. وی همچنین قرار است هشدار دهد که اگر نتواند به توافقی با اتحادیه اروپا دست پیدا کند، ممکن است از خروج انگلیس از این اتحادیه حمایت کند.

نشریه تایمز انگلیس با استناد به مقام‌های این کشور گزارش داد، به همپیمانان انگلیس در اتحادیه اروپا گوشزد شده که اگر در نشست ماه دسامبر رهبران اتحادیه اروپا همه چیز خوب به پیش برود، کامرون تمایل خواهد داشت که رفراندوم مربوط به عضویت کشورش در این اتحادیه را در ژوئن 2016 برگزار کند. این نشریه همچنین عنوان کرد، نخست وزیر انگلیس از جانب دیگر رهبران اتحادیه اروپا متقاعده شده که این رای‌گیری نباید به تاخیر بیافتد زیرا احتمالا تابستان سال آینده بحران بعدی مربوط به مهاجران در راه است.

انتهای پیام

کد N1022451

وبگردی