آفتاب

انتقاد برلوسکنی از اتحادیه اروپا در راهپیمایی حزب «لیگ شمالی»

انتقاد برلوسکنی از اتحادیه اروپا در راهپیمایی حزب «لیگ شمالی»

نخست‌وزیر سابق ایتالیا در راهپیمایی حزب «لیگ شمالی» از اتحادیه اروپا انتقاد کرده و خواستار «کمتر اروپایی بودن» شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر سابق ایتالیا در جریان گردهمایی سازماندهی شده توسط حزب «لیگ شمالی» در شهر شمالی «بولونیا»، در جمع هزاران معترض سخنرانی کرد.

برلوسکنی 79 ساله برنامه‌ای را حول محور مالیات کمتر، دخالت کمتر دولت و کمتر اروپایی بودن و از سوی دیگر کمک بیشتر به افراد نیازمند، ضمانت‌های بیشتر و امنیت بیشتر پیشنهاد کرد.

این نخست‌وزیر سابق و غول رسانه‌ای ایتالیا خطاب به معترضان گفت: آیا اروپایی را می‌خواهید که مالیات به تحریم و ریاضت اقتصادی تحمیل می‌کند؟ آیا شما هنوز می‌خواهید از اروپایی که مالیات و ریاضت اقتصادی تحمیل می‌کند، حمایت کنید؟ این اقدامات تاثیرات منفی بر اقتصاد ایتالیا دارد.

این لفاظی‌های ضداتحادیه اروپا همزمان با آن صورت گرفته که برلوسکنی سه هفته پیش در کنگره حزب «مردم اروپا» در مادرید شرکت کرده و در آنجا با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار کرد که نشانه‌ای از بازگشت وی به صحنه بین‌المللی بود.

برخی این بلاتکلیفی برلوسکنی را نشانه‌ای از بی‌اطلاعی وی می‌بینند.

یکی از مقاله‌نویسان ایتالیایی گفت: برلوسکنی، رهبر حزب فورسا گیج و مردد است و دیگر درکی از آنچه که در کشور می‌گذرد، ندارد.

لیگ شمالی به رهبری ماتئو سالوینی 42 ساله، رقیب برلوسکنی اغلب با حزب راست افراطی فرانسه موسوم به «جبهه ملی» مقایسه می‌شود. این دو حزب به خاطر بدبینی نسبت به اتحادیه اروپا و موضع ضدمهاجرانشان معروف و نشناخته شده هستند.

این راهپیمایی منجر به درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و جوانان جناح چپ شد که نمایش «لیگ شمالی» در شهری را که غالباً به جناح چپ ایتالیا مرتبط است، محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N1022425

وبگردی