آفتاب
العربیه گزارش داد

انتظار می‌رود رابطه با ایران اولویت کانادا باشد

انتظار می‌رود رابطه با ایران اولویت کانادا باشد

شبکه خبری العربیه با اشاره به روی کار آمدن نخست وزیر جدید کانادا گزارش داد: جاستین ترودو پیشتر محتاطانه نسبت به برجام ابراز خوش بینی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه‌ خبری العربیه جاستین ترودو که در پی پیروزی حزبش به تازگی به عنوان نخست وزیر کانادا روی کار آمده است، رویکرد متفاوتی به ویژه در عرصه‌ سیاست خارجی اتخاذ کرده است.

وی یک روز پس از پیروزی قدرتمند حزب لیبرال گفت که ما به عنوان نماینده 35 میلیون کانادایی پس از 10 سال با صدایی سازنده و هم دلانه در جهان بازگشته‌ایم.

ترودو در تابستان گذشته در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش علاوه بر ابراز خوش بینی محتاطانه‌اش نسبت به توافق هسته‌ای ایران و گروه1+5 از تمایلش برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران صحبت کرده بود.

وی در یک گفت‌وگو در کمپین انتخاباتی‌اش اظهار کرد: من بر این باورم که بسیار خوشحال کننده خواهد بود که زمانی این سفارت (ایران) را بازگشایی کنیم. چون نباید تنها با دوستان‌مان سفارت داشته باشیم، بلکه باید برای کسانی که با آنها مخالف هستیم هم سفارت داشته باشیم.

به گزارش العربیه، کانادا در سپتامبر سال 2012 به طور یک جانبه سفارت خود را در تهران بست و از دیپلماتهای ایرانی خواست تا کانادا را طی چند روز ترک کنند. هر چند این اقدام خوشایند اسراییل بود، تاثیر زیادی روی صدها ایرانی و کانادایی گذاشت و پیامدهای خوبی برای آنان نداشت. اما اکنون با توجه به روی کار آمدن یک نخست وزیر لیبرال انتظار می‌رود که روابط با ایران در دولت کانادا اولویت پیدا کند.

به گزارش ایسنا، حزب لیبرال کانادا اخیرا در انتخابات پارلمانی این کشور با غلبه بر حزب محافظه کار به پیروزی دست یافت و سبب شد تا استفان هارپر که برای سه دوره نخست وزیری کانادا را در اختیار داشت کنار برود.

هارپر همواره مواضعی حتی تندتر از رژیم صهیونیستی در قبال ایران داشت.

انتهای پیام

کد N1022334

وبگردی