آفتاب

هشدار کارشناسان نسبت به بحران هویت در سیاست خارجه انگلیس

هشدار کارشناسان نسبت به بحران هویت در سیاست خارجه انگلیس

یک گروه از کارشناسان دیپلماسی انگلیس هشدار دادند، لندن در حال رنج بردن از بحران هویت در صحنه جهانی است که موجب شده این کشور در تعامل با بحران‌های بین‌المللی به حاشیه برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون دیپلماسی موسسه مدرسه اقتصاد لندن اظهار کرد: با وجود آنکه انگلیس از ارتباطات و قابلیت‌های لازم برای مشارکت جهانی چشمگیری برخوردار است، تبدیل به یک عضو بی‌تمایل بین‌المللی شده است.

این کمیسیون اظهار کرد: در جامعه دیپلماتیک انگلیس نگرانی فراوانی نسبت به فقدان هدف شفاف در سیاست خارجه این کشور به وجود آمده و انگلیس باید مجدداً خود را به عنوان یک عامل تنظیم دستور کار و توانمندسازی ائتلاف در زمینه طیفی از چالش‌های بین‌المللی مطرح کند.

کمیسیون مذکور متشکل از گروهی از دیپلمات‌ها، استادان دانشگاه و خبرنگاران شامل بارونس نویل جونز، وزیر امنیت کشور سابق انگلیس و سرکریستوفر میر، سفیر سابق این کشور است.

این کمیسیون هشدار داد: برای حدود یک دهه نخست‌وزیران و وزرای امور خارجه انگلیس از تعاملات چشمگیر سیاست خارجی با توجه به مشارکت انگلیس در جنگ عراق فاصله گرفته‌اند.

در ادامه گزارش این کمیسیون آمده است: انگلیس یک قدرت جهانی مهم است اما جامعه دیپلماتیک انگلیس نگران هستند از اینکه سیاست خارجه کشورشان فاقد هدف روشن بوده و در نتیجه رویکردی مبتنی بر توزیع منابع بدون انسجام راهبردی در پیش گرفته است.

این کمیسیون استدلال کرد: امروز انگلیس هرچه بیشتر منزوی و درخود فرو رفته شده و تبدیل به یک عضو نامطمئن بین‌المللی شده که در سوریه به حاشیه رفته، در اوکراین غیرموثر بوده، در اروپا بی‌تمایل بوده و با مساله پناهجویان مخالف است. بحران اطمینان در سیاست خارجه انگلیس تبدیل به بحران هویت شده است.

انتهای پیام

کد N1022290

وبگردی