آفتاب

پوتین در نشست تغییرات جوی در پاریس شرکت می‌کند

پوتین در نشست تغییرات جوی در پاریس شرکت می‌کند

وزیر خارجه فرانسه در جریان نشست سه روزه وزرا در پاریس گفت، رهبرانی از بیش از 100 کشور جهان شامل رییس جمهوری روسیه قرار است در نشست تغییرات جوی سازمان ملل که در پاریس برگزار می شود، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه گفت، ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه دعوت شرکت در این نشست را در پاریس پذیرفته است و در میان سخنرانان این نشست در روز نخست سخنرانی خواهد داشت. باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز به همراه رهبرانی از هند و چین در این نشست حاضر خواهند شد.

این درحالیست که کرملین مساله شرکت پوتین در این نشست موسوم به COP21 را تایید نکرده است که هدفش دستیابی به یک توافق خوب برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای است.

سازمان دهندگان این نشست انتظار دارند که دست کم 40 هزار تن بعلاوه هزاران تن از فعالان محیط زیستی، مدافعان حقوق بشری و سایر گروه ها در این کنفرانس که از 30 نوامبر تا 11 دسامبر برگزار می شود، شرکت داشته باشند.

وزیر خارجه فرانسه در جریان دیدار با همتایانش و وزرای محیط زیست اعلام کرد که هدف از این نشست آماده سازی راه هایی برای مذاکرات نهایی کنفرانس تغییرات جوی است.

وی در جمع مقام های ارشد 70 کشور گفت:‌ هدف اصلی این نشست سه روزه یافتن راهی برای سازش بر روی مسائل مختلف است. همچنین یکی از مسائل کلیدی این است که چگونه کشورهای ثروتمند می توانند به تامین مالی و پشتیبانی از کشورهای دیگر برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای بپردازند.

در کنفرانس تغییرات جوی پاریس 196 کشور حضور دارند تا به توافقی برای متوقف کردن افزایش دمای هوا بپردازند.

انتهای پیام

کد N1022228

وبگردی